دومین زن دانشمند بعد از رفتن برای دویدن در جزیره یونانی، مفقود شد

مقامات عملیاتی گسترده برای جستجو در ایکاریا آغاز کرده‌اند

Bryan PEARSON / Cyprus Trail Runners / AFP

یک زن دانشمند بریتانیایی بعد از رفتن برای دویدن صبحگاهی در روز دوشنبه در یونان، بازنگشت و گمشده اعلام شد.

مقامات یونانی عملیاتی گسترده‌ای برای جستجو در جزیره یونانی ایکاریا آغاز کرده و پلیس، نیروهای آتش‌نشان، گشت ساحلی و داوطلبان در آن مشارکت کرده تا این زن ۳۵ ساله را پیدا کنند.

مقامات از افشای نام این زن برای عموم خودداری کرده‌اند ولی رسانه‌های یونانی معتقدند او ناتالی کریستوفر، یک فیزیک‌دان هوافضای بریتانیایی است که در قبرس کار و زندگی می‌کند. خانم کریستوفر برای تعطیلات به همراه معشوق قبرسی ۳۸ ساله خود به جزیره ایکاریا رفته بود.

این زوج قرار بود که در روز دوشنبه از طریق آتن به قبرس بازگردند اما پس از این که ناتالی از دویدن بامدادی خود باز نگشت، دوستش ناپدید شدن او را به پلیس گزارش کرد.

در جستجو برای یافتن او یک بالگرد نیز فعال است و پلیس گفته است تمام راه‌های جستجو را باز نگاه خواهد داشت.

خانم کریستوفر دومین زن دانشمندی است که در تابستان جاری بعد از رفتن برای دویدن در جزیره‌ای یونانی مفقود شده است. در ماه ژوئیه، یک دانشمند آمریکایی به نام سوزان ایتون نیز در جزیره کرت مفقود شد.

خانم ایتون ۵۹ ساله یک زیست‌شناس مولوکولی است که در موسسه مکس پلنک (Max Planck)‌ در درسدن آلمان مشغول به کار بوده و برای شرکت در کنفرانسی در کرت به این جزیره سفر کرده بود. بعد از این‌که او هم از دویدن خود در روز ۲ ژوییه بازنگشت، همکاران‌اش مراتب نگرانی خود را به مقامات اطلاع دادند.

بدن بی‌جان او در یکی از یادبودهای جنگ‌جهانی دوم، که سنگری نظامی در دوران اشغال کرت توسط نازی‌ها بود، یافت شد و پزشکی قانونی فاش کرد که قبل از قتل، به او تجاوز شده است.

موسسه مکس پلنک طی بیانیه‌ای اظهار داشت: «او دانشمندی برجسته در رشته خود، ورزشکاری قوی و دونده بود و کمربند مشکی در تکواندو داشت».

گزارش‌های تکمیلی از آسوشیتدپرس

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از جهان