افزایش مالیات بر گوشت برای حفاظت از محیط زیست

سبزهای آلمان قصد دارند مالیات‌ را تا ۱۹ درصد بالا ببرند

Daniel ROLAND / AFP

حزب سبزها در آلمان در حال تصمیم‌گیری بر سر افزایش مالیات گوشت است تا از این طریق به حفاظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی کمک کند.

در حال حاضر مالیات بر مصرف گوشت تنها ۷ درصد است، اما حزب سوسیال دموکرات و سبزها می‌گویند، این نرخ باید به نرخ استاندارد ۱۹ درصدی برسد و درآمد اضافه برای بهبود رفاه حیوانات خرج شود.

فردریک استندورف، سخنگوی سبزها در امور سیاست‌گذاری کشاورزی، به وبسایت «لوکال» (The Local) گفت: «من کاملا با از بین بردن یارانه‌های موجود برای پایین‌ نگاه داشتن قیمت گوشت، و صرف آن در راستای بهبود بخشیدن به رفاه حیوانات، موافقم». او گفت که به نظرش اصلا منطقی نیست که مالیات گوشت ۷ درصد باشد ولی مالیات شیر جو ۱۹ درصد.

آلبرت استیگمان، سخنگوی امور کشاورزی حزب آنگلا مرکل، حزب مسیحیان دموکرات، از طرح‌های پیشنهادی اتحادیه رفاه حیوانات آلمان استقبال کرد و از آنها به عنوان «طرح‌هایی سازنده» یاد کرد. او گفت: «این درآمد اضافی باید خرج رفاه حیوانات شود تا از دامداران در این دوران انتقالی برای بازسازی نظام کشاورزی و دامداری کشور، محافظت شود».

با این وجود، برنارد کروسکن، دبیر کل اتحادیه کشاورزان آلمان، مخالف این مالیات است. احزاب مخالف، از جمله حزب چپ (Left Party)‌ و حزب جایگزین برای آلمان (Alternative for Germany party)، نیز با این طرح‌ها مخالفت کرده‌اند.

محققان دانشگاه اکسفورد برآورد کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۰، مصرف گوشت قرمز عامل مرگ ۲.۴ میلیون نفر در سراسر جهان خواهد بود. این میزان برابر است با ۲۸۵ میلیارد دلار برای مخارج بهداشتی و درمان.

کشورهای پیشرفته، دو برابر میانگین جهانی، گوشت قرمز مصرف می‌کنند و کارشناسان معتقدند افزایش قیمت گوشت مردم را تشویق خواهد کرد تا به گزینه‌های سالم‌تری روی آورده و کمتر غذاهای غیرسالم و مضر مصرف کنند. 

همچنین ادامه میزان فعلی مصرف گوشت قرمز در سراسر جهان خسارات جدی به محیط زیست وارد می‌کند. در اوایل سال جاری، محققان دانشگاه شهر لندن گفتند که کشورهای پیشرفته باید میزان مصرف گوشت قرمز خود را تا ۸۰ درصد کاهش دهند تا بتوان از زمین دربرابر فاجعه‌ای محیط ‌زیستی حفاظت کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان