تساوی یونایتد مقابل لیدز وخشم هواداران علیه گلیزرها

گلیزرها تصمیم دارند پیشنهاد جدیدی برای تمدید سه‌ساله قرارداد به سولسشر ارائه کنند

راشفورد و فرناندز ستاره های این فصل تیم فوتبال منچستریونایتد - Laurence Griffiths / POOL / AFP

بازهم از دست دادن امتیاز و یک نتیجه تساوی دیگر برای یونایتد در خارج از خانه، در مسابقه مقابل لیدزیونایتد.  لیدزی که در چند مسابقه اخیر بسیاری از تیم‌های خوب لیگ برتر را متوقف کرده بود، این بار یونایتد را نیز ناکام گذاشت. یونایتد در این دیدار نمایش خوبی از خود نشان نداد و نتوانست به پیروزی برسد. تنها موقعیت خوب یونایتد در این مسابقه، ضربه ایستگاهی راشفورد بود که با واکنش خوب دروازه‌بان تیم میزبان به گل تبدیل نشد. 

برونو فرناندز که یکی از ستاره‌های یونایتد در این فصل بوده است نیز روز نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشت. در چند بازی اخیر، او آن بازیکن همیشگی برای یونایتد نبوده است. سولسشر از ابتدا به پوگبا و کاوانی بازی نداده بود و شاید فکر می‌کرد می‌تواند به این طریق آنها را برای بازی در مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ اروپا که روز پنچشنبه مقابل رم برگزار خواهد شد، آماده‌تر در اختیار داشته باشد. به گفته کارشناسان، یونایتد همراه با سولسشر نتایج بسیار خوبی در این فصل و در تمامی رقابت‌ها کسب کرده است، اما این نظر با عقیده طرفداران این تیم مغایر است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از نگاه هواداران یونایتد، زمانی که تیم در یک فصل به هیچ عنوان قهرمانی نرسیده باشد و تیم همشهری، یعنی منچسترسیتی، بالاتر از آنها قرار گیرد، آن فصل از رقابت‌ها می‌تواند بدترین فصل فوتبالیِ منچستریونایتد دانسته شود. این دیدار نیز برای منچستر پیش از شروع حال و هوای متفاوتی داشت و هواداران یک روز قبل از برگزاری مانند دیگر طرفداران تیم‌های انگلیسی، با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را به روسای باشگاه نشان دادند و خواهان کناره‌گیری برادران گلیزر شدند که سال‌هاست مالکیت این باشگاه را در اختیار دارند.

مشکلات برادران گلیزر در زمان سر آلکس فرگوسن نیز وجود داشت. آن‌ها در سال ۲۰۰۵ مالکیت منچستر را بدست آوردند و در سال ۲۰۰۶ اعلام ورشکستگی کردند. بدهی ۶۶۰ میلیون پوندی آنان سبب شد تا در سال ۲۰۱۰، ۵۰۴ میلیون پوند از سهام باشگاه را از طریق اوراق بهادار به فروش برسانند تا مقداری از بدهی باشگاه را پرداخت شود. سرمایه‌ای که در طول سالیان متوالی با تلاش اسطوره‌های منچستر جمع‌آوری شده بود، حالا به دست گلیزرها رو به نابودی بود و در تمامی مسابقات، طرفداران یونایتد با به نمایش در آوردن پرچم‌ها و شالگردن‌های منقش به رنگ‌های سبز و طلایی اعتراض خود را اعلام می‌کردند و از همان موقع خواهان کناره‌گیری مالکان امریکایی بودند. رنگ زرد و طلایی به این منظور انتخاب شده بود که تیم فوتبال یونایتد در ابتدا در سال ۱۸۷۸ با نام «نیوتن هیت» تأسیس شده بود و سپس در سال ۱۹۰۲ به منچستریونایتد تغییر نام داد و آنان با این شیوه می‌خواستند به همگان نشان دهند که تیم چه مراحل دشواری را تا رسیدن به اینجا طی کرده است، و سپس برادران گلیزر در یک شب باشگاه را به نابودی کشانده‌اند. آن اعتراضات پس از شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا دوباره زنده شده است و طرفداران یونایتد در اقدامی عجیب، پیش از بازی مقابل لیدز تصویری را در آسمان به‌نمایش درآوردند که در آن نوشته شده بود «دو بیلیون یورو دزدی...گلیزربیرون»، و آن تصویر در تمامی شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شد. 

گلیزرها تصمیم دارند پیشنهاد جدیدی برای تمدید سه‌ساله قرارداد به سولسشر ارائه کنند. به نظر می‌رسد یکی از دلایل علاقه آنها به سولسشر، تقاضا نکردن برای جذب بازیکنان بزرگ از جانب او باشد. چرا که گلیزرها تمایلی به پول خرج کردن ندارند و یکی از مشکلات آنها با دیگر مربیان و اخراجشان می‌تواند همین باشد. ونگال و مورینیو به دنبال بازیکنان بزرگ در یونایتد بودند که هیچ وقت عملی نشد، اما سولسشر توانسته است با همین بازیکنان متوسط، تیم را تا رده دوم جدول بالا بکشد و این برای آنها کافی است تا بتوانند با جذب حامیان مالی بزرگ، پول بیشتری در حسابشان ذخیره کنند.

بیشتر از ورزش