لاس وگاس تشنه، چمن زینتی را ممنوع می‌کند

چمن زینتی چهار برابر گیاهان خاص مناطق خشک مثل کاکتوس، به آب نیاز دارد

سال گذشته لاس وگاس ۲۴۰ روز بدون بارندگی سپری کرد - ETHAN MILLER / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

مقامات شهر لاس وگاس از قانونگذاران ایالت نوادا خواسته‌اند تا به منظور صرفه‌جویی در آب، زمین‌های چمن عمومی غیر‌قابل تردد را ممنوع کنند.

اداره آب جنوب نوادا برآورد کرده است که حدود ۲۱ کیلومتر مربع زمین سبز «بلااستفاده» در لاس وگاس وجود دارد که عمدتا شامل باریکه میان پیاده‌رو و خیابان، وچمن‌های تزئینی اطراف واحدهای مسکونی دولتی و ادارات است. 

خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از مقامات این اداره می‌گوید چمن‌های تزئینی چهار برابر نقاطی که با گیاهان ویژه مناطق خشک، از جمله کاکتوس، تزئين می شوند، نیاز به آب دارند. کارشناسان برآورد کرده‌اند که حذف چمن می‌تواند میزان مصرف سالیانه آب را تا ۱۵ درصد کاهش دهد که به معنای ۳۵ لیتر آب مصرفی روزانه هر فرد است.

سال گذشته، لاس وگاس از ماه آوریل تا دسامبر که باران‌های شدید بر جنوب نوادا بارید، با ۲۴۰ روز بی‌آبی رو‌به‌رو بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۹۰ درصد آب مورد نیاز لاس وگاس از رودخانه کلرادو تامین می‌شود. اما پژوهش‌های کارشناسان نشان می‌دهد که احتمال دارد این رودخانه تا سال ۲۰۵۰ به علت تغییرات اقلیمی یک چهارم حجم آبش را از دست بدهد. 

رودخانه کلرادو همچنین آب ایالات آریزونا، کالیفرنیا، کلرادو، یوتا، نوادا، نیومکزیکو، وایومینگ، و مکزیکو را تامین می‌کند. به گزارش «یو اس ای تودی» در سال ۲۰۱۹، با پایین آمدن سطح آب دریاچه «مید» و دریاچه «پاول»، آریزونا، نوادا و مکزیکو، میزان مصرف آب خود را از رودخانه کاهش دادند تا سطح آب‌انبارهای عمومی بیش از حد و به سطحی خطرناک پایین نیاید.

جاستین جونز، کمیسر ناحیه «کلارک» و عضو هیئت مدیره اداره آب، به اسوشیتدپرس گفت که این نهاد «در پی باغچه‌های مردم نیست»، بلکه هدف (حذف) چمن‌های میان خیابان‌هاست که کسی از آن استفاده نمی‌کند.

مرکز گونه‌گونی بیولوژیک از این نظریه حمایت کرده و آن را «برخوردی شجاعانه برای اجتناب از فاجعه» خوانده است.

© The Independent

بیشتر از جهان