رونالدو ناامید و خشمگین

کسب نکردن سهمیه لیگ قهرمانان برای یووه به جز ترک باشگاه راهی برای او باقی نخواهد گذاشت

رونالدو ناراحت در امر گلزنی مقابل فیورنتینا - Vincenzo PINTO / AFP

کریستیانو رونالدو بدون شک یکی از بهترین فوتبالیست‌های جهان و مشهورترین ورزشکاران در دنیا است که در این روزها وضعیت چندان مساعدی ندارد. او به همراه تیم فوتبال یوونتوس در این فصل از رقابت‌های سری آ ایتالیا شاید بتوان گفت ضعیف‌ترین نتایج را در طول تاریخ این باشگاه کسب کرده است و با حذف از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، تنها هدف آنها تا انتهای این فصل از رقابت‌ها می‌تواند قرار گرفتن در رتبه سوم و کسب سهمیه برای فصل بعدی مسابقات باشد.

اما با توجه به تساوی آنها در مقابل فیورنتینا در هفته سی و سوم رقابت‌ها به نظر می‌رسد این امر نیز دور از دسترس خواهد بود و آنها علاوه بر احتمال از دست دادن رتبه سوم در جدول ممکن است تا رده پنجم سقوط کنند.

رونالدو که از شرایط در یووه ناراضی است به احتمال فراوان در تابستان تیم یووه را ترک خواهد کرد. تیم یووه در بازی مقابل فیورنتینا در نیمه اول عملا بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشت. در نیمه دوم با آمدن موراتا کار برای آنها تغییر کرد و او باز هم فرشته نجات یووه شد و تک‌گل یووه توسط او به ثمر رسید. رونالدو نیز موقعیت‌های نصفه‌و نیمه‌ای در اختیار داشت که نتوانست از آنها به خوبی استفاده کند و بازهم در یک مسابقه موفق به گلزنی نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آندره پیرلو معتقد است که رونالدو در این بازی به نسبت خوب کار کرده اما او مدتی است که از لحاظ روحی شرایط مساعدی ندارد. او حتی هنگام تمرینات نیز عصبی می‌شود. این اولین فصل کار من با او است و ما رابطه بسیار خوبی باهم داریم. به گفته پیرلو او در تمرینات نیز بسیار جدی است؛ چراکه او از تمامی مسابقات برد می‌خواهد. اما به نظر می‌رسد عصبانیت رونالدو فراتر از صحبت‌های پیرلو باشد. کسب نکردن سهمیه لیگ قهرمانان برای یووه به جز ترک باشگاه راهی برای او باقی نخواهد گذاشت.

رونالدو امیدوار بود تا بتواند دوباره پیراهن رئال را بر تن کند و مدیر برنامه‌های او، ژرژ مندس، صحبت‌های غیر رسمی را با مدیران رئال برای این انتقال انجام داده بود، اما صحبت‌های فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، در یک برنامه تلویزیونی و در خصوص شایعات بازگشت او به این تیم خیال همه را راحت کرد و عنوان کرد که رونالدو با یووه قرارداد دارد و آنها هیچ قصدی برای به خدمت گرفتن او ندارند.

همین موضوعات رونالدو را دچار نگرانی زیادی کرده است که پس از ترک تورین راهی کدام تیم خواهد شد و بهترین تصمیم برای او چه خواهد بود. روزهای گذشته خبرهایی از بازگشت او به تیم سابقش، منچستر یونایتد، منتشر شده است که به نظر می‌رسد این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. البته به نظر می‌رسد یونایتد نیز به جذب رونالدو علاقه‌مند باشد اما تنها مشکل دستمزد بالای رونالدو است که سالانه ۳۱ میلیون یورو عنوان شده است. گفته می‌شود او حاضر است برای این انتقال دستمزد خود را کاهش دهد و سالانه ۲۰ میلیون یورو دریافت کند.

اما با توجه به مشکلات مالی تیم‌ها در شرایط کنونی به نظر می‌رسد منچستر باید برای تامین مالی این نقل‌ و انتقال تعدادی از بازیکنان خود را به فروش برساند. رونالدو در مدت‌زمان کوتاه حضورش در منچستر بازیکن بسیار موفقی بود و سه قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز در کارنامه سه ساله خود در این تیم دارد. او همچنین اولین توپ طلای خود را در زمان عضویت در منچستریونایتد به دست آورد. 

بیشتر از ورزش