با یک یورو صاحب خانه شوید

حدود ۹۰۰ خانه متروک در محلات قدیمی کستیگلیون دی سیسیلیا برای فروش گذاشته شده است

این طرح توسط شهردار شهر معرفی شد تا باعث تقویت منطقه‌ای شود که شاهد سقوط جمعیت خود از ۱۴ هزار نفر در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی به حدود ۳ هزار نفر در حال حاضر بوده است-visitsicily.info

شهری دیگر در ایتالیا خانه‌هایی را به قیمت تنها ۱ یورو به فروش گذاشته است.

کستیگلیون دی سیسیلیا، شهری در سیسیل، تازه‌ترین مکان در ایتالیا است که خانه‌هایی را به این قیمت به فروش گذاشته تا ساکنان جدیدی را برای زندگی به منطقه جذب کند.

این شهر در دامنه کوه آتنا واقع شده و نزدیک به ساحل شرقی این جزیره است.

حدود ۹۰۰ خانه متروک در محلات قدیمی کاستیگلیون دی سیسیلیا برای فروش گذاشته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تقریبا نیمی از خانه‌هایی که در وضعیتی مخروبه قرار دارند به قیمت ۱ یورو فروخته می‌شوند. در همین حال، خانه‌هایی که در وضعیتی بهتر قرار دارند حدود ۴ هزار تا ۵ هزار یورو به فروش می‌رسند.

این طرح توسط شهردار شهر معرفی شد تا باعث تقویت منطقه‌ای شود که شاهد سقوط جمعیت خود از ۱۴ هزار نفر در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی به حدود ۳ هزار نفر در حال حاضر بوده است.

طرح‌هایی مشابه نیز در سایر بخش‌های این کشور کلید خورده است تا ساکنان جدیدی را به این شهرهای متروک جذب کند.

آنتونینو کاماردا، شهردار کاستیگلیون دی سیسیلیا، گفت: «ما میراث فرهنگی معماری عظیمی داریم که پر از تاریخ است و باید نجات داده شود. با گذر زمان افراد زیادی منطقه را ترک کردند و خانه‌هایی قدیمی و زیبا را پشت سر رها کردند، خانه‌هایی که قدمت بسیاری از آنها به دوره رنسانس برمی‌گردد.»

برعکس طرح‌های مشابه در سایر مناطق، خانه‌های ارائه شده در کاستیگلیون دی سیسیلیا مطابق با وضعیت فعلی خود برای فروش گذاشته شده‌اند.

کاماردا گفت:‌ «ما تحقیقاتی عمیق در منطقه به راه انداخته و هر ملک را بر اساس نقشه‌ها و اطلاعات ثبت زمین شناسنامه‌دار کرده‌ایم. بنا به وضعیت موجود، این خانه‌ها با قیمت‌هایی متفاوت، که از ۱ یورو شروع می‌شود، فروخته خواهند شد.»

با این وجود، اگر علاقه زیادی به ملکی خاص وجود داشته باشد مزایده‌ای برگزار خواهد شد تا مالک جدید آن مشخص شود.

طرح به اجرا گذاشته شده در کاستیگلیون دی سیسیلیا بزرگ‌ترین طرح در این زمینه است که از مارس ۲۰۲۱ شروع شده و در حدود ۴۰۰ ملک موجود در آن در وضعیتی خوب قرار دارند و اگر به هرگونه بازسازی نیز نیاز داشته باشند بسیار حداقلی خواهد بود.

تنها شرط این است که خریدار باید هرگونه بازسازی ملک را در سه سال آینده انجام دهد.

بر این اساس آنها می‌توانند از طرح «امتیاز ویژه» دولت ایتالیا بهره‌مند شوند که اعتبار مالیاتی ۱۱۰ درصدی برای بازسازی ملکی که باعث کارآمدی بیشتر آن و انطباق بیشترش با محیط زیست شود، ارائه می‌کند.

© The Independent

بیشتر از سفر