فرار ثروتمندان هندی با جت شخصی از چنگ کرونا

یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های آن‌ها، امارات متحده عربی است که فاصله کوتاهی تا هند دارد

مقامات مسئول هند روز یکشنبه جمعا ۳۴۹ هزار و ۶۹۱ مورد جدید ابتلا و ۲۰ هزار و ۷۶۷ مورد مرگ گزارش کردند- REUTERS/Adnan Abidi

ثروتمندان هند برای فرار از موج چهارم همه‌گیری کرونا در کشورشان هر بهایی می‌پردازند.

به نوشته نشریه بیزنس اینسایدر، پولدارها هزارها دلار می‌پردازند تا در آخرین دقایق پیش از برقراری مقررات منع سفر، با جت‌های خصوصی از کشور بگریزند.

به گزارش نشریه گلف نیوز، یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های آن‌ها، امارات متحده عربی است که فاصله کوتاهی تا هند دارد و روزانه صدها پرواز میان دو کشور انجام می‌شود. هفته گذشته، امارات اعلام کرد که از روز یکشنبه، ورود مسافران از هند را به مدت ده روز ممنوع خواهد کرد.

سخنگوی یک شرکت اجاره دربست هواپیما (چارتر) به خبرگزاری فرانسه گفت هجوم به جت‌های شخصی «جنون‌آمیز» است.

او افزود: «فردا دوازده پرواز به دُبی داریم که همه آن‌ها از قبل ذخیره شده‌اند.»

یک شرکت هواپیمایی دیگر هند که جت شخصی کرایه می‌دهد گفت که در چند روز گذشته صدها مراجعه کننده داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«برای پاسخگویی به تقاضاها درخواست هواپیماهای بیشتری از خارج کرده‌‌ایم... کرایه یک هواپیمای سیزده نفره برای پرواز میان بمبئی و دبی ۳۸هزار دلار است.»

«بسیاری دارند دور هم جمع می‌شوند تا جت‌های ما را کرایه کنند و جاها را بین خودشان تقسیم کنند. بعضی‌ها می‌خواهند به تایلند بروند، ولی بیشتر مسافران راهی دبی هستند.»

به گزارش نشریه ساندی تایمز چاپ لندن، در بیست و چهار ساعت گذشته دست‌کم هشت جت شخصی از هند به بریتانیا پرواز کرده‌اند که کرایه هر یک از آن‌ها برای این پرواز ۹ ساعته، بیش از صدهزار پوند است.

هند در چهارمین روز پیاپی شاهد بالاترین شمار ابتلا به ویروس کرونا بود. نارندرا مودی، نخست وزیر هند، روز یکشنبه در پیامی رادیویی گفت: «بعد از مقابله موفق با موج اول [همه‌گیری کرونا] روحیه بالایی داریم، اما این توفان کشور را در‌هم شکسته‌ است.»

توفانی که آقای مودی از آن یاد کرد، ثبت روزانه بیش از سیصدهزار مورد ابتلای جدید  برای چهارمین روز پیاپی بود که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا، بالاترین آمار در جهان است.

مقامات مسئول هند روز یکشنبه جمعا ۳۴۹ هزار و ۶۹۱ مورد جدید ابتلا و ۲۰ هزار و ۷۶۷ مورد مرگ گزارش کردند.

ین در حالی است که برخی می‌گویند رقم رسمی ۱۹۲ هزار و ۳۱۱ مورد مرگ بر اثر کرونا در هند، گمراه‌کننده است و ابعاد واقعی بحران را منعکس نمی‌کند، زیرا عده زیادی در این کشور به آزمایش ابتلا به کرونا یا خدمات بهداشتی دسترسی ندارند.

بیشتر از جهان