هند در چنگال موج چهارم کرونا: آمریکا وعده کمک فوری داد

هند روز یکشنبه ۳۵۰ هزار مورد جدید ابتلا و ۲۷۶۷ مورد مرگ گزارش کرد

یکی از اعضای یک سازمان غیردولتی که خود را به شکل ویروس کرونا در آورده، مردم را به رعایت مقررات بهداشتی تشویق می‌کند- DIPTENDU DUTTA / AFP

وزیر خارجه ایالات متحده وعده کرد که کشورش «به‌سرعت کمک بیشتری به مردم هند و قهرمانان نظام بهداشتی هند» ارائه خواهد کرد.

آنتونی بلینکن روز شنبه در توییتی نوشت: «با مردم هند همدلیم و مشغول همکاری نزدیک با شرکایمان در دولت هند هستیم.»

هند برای چهارمین روز پیاپی شاهد بالاترین شمار ابتلا به ویروس کرونا بود. نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در پیامی رادیویی روز یکشنبه گفت: «بعد از مقابله موفق با موج اول [همه‌گیری کرونا] روحیه بالایی داریم، اما این توفان کشور را در هم شکسته‌ است.»

توفانی که آقای مودی از آن یاد کرد، ثبت روزانه بیش از سیصدهزار مورد ابتلای جدید  برای چهارمین روز پیاپی بود، که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا، بالاترین آمار در جهان است.

مقام‌های هند روز یکشنبه جمعا ۳۴۹۶۹۱ مورد جدید ابتلا و ۲۷۶۷ مورد مرگ گزارش کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن هم در توییتی پشتیابی ایالات متحده را از هند اعلام کرد و نوشت: «آمریکا به‌ شدت نگران شیوع حاد کووید در هند است. ما شبانه‌روز مشغول کاریم تا مواد و تجهیزات لازم به دوستانمان در هند که شجاعانه با همه‌گیری مبارزه می‌کنند برسانیم.»

این در حالی است که برخی می‌گویند رقم رسمی ۱۹۲۳۱۱ مورد مرگ و میر در هند، گمراه‌کننده است، و ابعاد واقعی بحران را منعکس نمی‌کند، زیرا عده زیادی در این کشور به آزمون کرونا یا خدمات بهداشتی دسترسی ندارند.

آشیش جها، رئیس دانشکده بهداشت همگانی در دانشگاه براون روز شنبه در مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت که در کشوری با ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت، وقوع فاجعه انسانی قریب‌الوقوع است. او از دولت آمریکا خواست برای هند اکسیژن و دارو بفرستند و همه محدودیت‌های صادراتی را لغو کند.

او افزود که آمریکا باید مازاد واکسن کووید خود را با کشورهای دچار بحران تقسیم کند. بنا به گزارش‌ها، ایالات متحده سی میلیون واحد واکسن آسترازنکا دارد که هنوز برای استفاده در آمریکا تأیید نشده‌اند.

بیشتر از جهان