کمرنگ شدن شانس قهرمانی رئال

مشکل رئال در این بازی، در خط میانی بود؛ جایی که بازهم زیدان به تونی کروس استراحت داده بود

ناراحتی رافائل واران مدافع رئال مادرید از تساوی خانگی - GABRIEL BOUYS / AFP

در هفته‌های پایانی، رقابت در لالیگای اسپانیا و صدر جدول، به ‌اندازه‌ای مهم و حساس شده که در هر مسابقه ممکن است جای صدرنشین و قهرمان رقابت‌ها تغییر کند و هر سه تیم بالای جدول یعنی رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید، برای به دست آوردن مقام قهرمانی، شانس زیادی دارند.

تیم فوتبال رئال مادرید با هدف ادامه روند پیروزی‌های خود و ماندن در کورس قهرمانی، در هفته سی ودوم رقابت‌ها، در خانه خود به مصاف تیم فوتبال رئال بتیس رفت اما در یک نمایش نه چندان خوب، نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل به دست نیاورد.تیم فوتبال بتیس، پیش از این دیدار در رده هفتم جدول جای داشت و در این فصل با هدایت مانوئل پلگرینی، مربی صاحب سبک خود، که سابقه هدایت تیم فوتبال رئال در سال‌های دور را هم در کارنامه دارد، نتایج بسیار خوبی را کسب کرده است و در این دیدار نیز کار را برای مادریدی‌ها دشوار کرد.

در این مسابقه، زیدان نسبت به دیگر دیدارها برای استفاده از بازیکنان دست بازتری داشت چرا که کارواخال و ادن هازارد، با پایان مصدومیت خود به ترکیب تیم بازگشته بودند و بازگشت واران به قلب خط دفاعی تیم هم خیال زیدان را تا حدودی آسوده کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما مشکل رئال در این بازی، در خط میانی بود؛ جایی که بازهم زیدان به تونی کروس استراحت داده بود و به دلیل مصدومیت جزئی این بازیکن ترجیح داد تا بازهم مثل دیدار قبل از ایسکو استفاده کند. همین موضوع سبب شد تا آن‌ها در این مسابقه هم مانند بازی قبل نتوانند به‌اندازه کافی موقعیت ایجاد کنند و آسنسیو و مودریچ نیز روز ضعیفی را پشت سر گذاشتند.

می‌توان گفت که تیم بتیس در این دیدار، بهتر از تیم میزبان کار کرد و حتی موقعیت‌های گلزنی خطرناکی نیز روی دروازه رئال ایجاد کرد که با واکنش‌های خوب کورتوا به گل تبدیل نشد.

این مساوی رئال، همچون هدیه‌ای برای دو تیم بارسا و اتلتیکو بود چرا که آن‌ها می‌تواند با پیروزی در مسابقات بعدی، فاصله امتیازی خود با مادریدی‌ها را کم کنند.بارسا که نسبت به مادرید دو بازی کمتر انجام داده، در صورت پیروزی در هر دو مسابقه، ۷۴ امتیازی می‌شود و با سه امتیاز بیشتر نسبت به رئال، مسابقات بعدی را امیدوارانه‌تر را دنبال خواهد کرد.

اما زیدان همچنان به ادامه مسابقات امیدوار است و عقیده دارد که آن‌ها هنوز یکی از شانس‌های اصلی برای قهرمانی این فصل از رقابت‌ها هستند. زیدان پس از پایان بازی گفت: «ما در این مسابقه زیاد خوب کار نکردیم. در خط دفاع موفق بودیم اما در خط حمله مشکلات زیادی داشتیم و این اولین بار نبود. در این مسابقه، مندی و کروس را نداشتیم که این کار ما را بسیار سخت کرد اما به ادامه رقابت‌ها امیدوار هستم و در حال حاضر فقط به مسابقه روز سه‌شنبه مقابل چلسی فکر می‌کنم.»

 ادن هازارد نیز پس از مدت‌ها غیبت به دلیل مصدومیت، در ۱۰ دقیقه پایانی به بازی آمد اما نتوانست برای رئال کار خاصی انجام دهد. دنی کارواخال نیز همانند زیدان معتقد است که کار برای آن‌ها هنوز تمام نشده و ۱۵ امتیاز دیگر باقی مانده است. او امیدوار است که تیم‌های رقیب و در تعقیب‌ آن‌ها، در مسابقات پیش رو امتیازاتی را از دست بدهند.

بیشتر از ورزش