لبخند چلسی به رده چهارم و امید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان

توخل پس از پایان بازی اذعان داشت که تیم وستهام او را یاد تیم اتلتیکومادرید ‌انداخته است

خوشحالی تیمو ورنر پس از گلزنی مقابل تیم فوتبال وستهام - Andy Rain / POOL / AFP

کمتر کسی گمان می‌کرد که توماس توخل در این مدت زمان کم بتواند  تیم فوتبال چلسی را از شرایط بحرانی که گرفتارش بود خارج کند. اکثر کارشناسان فوتبال بر این عقیده بودند که او نمی‌تواند در سطح بالایی مانند لیگ برتر انگلستان، مربیگری کند و برای تیم چلسی مناسب نیست. اما او علاوه بر لیگ برتر انگلستان، حالا در لیگ قهرمانان اروپا نیز خوش درخشیده است و با تیم خود، به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه یافته است

 در سال جاری، برخلاف فصل‌های گذشته فاصله امتیازی بین تیم‌های بالای جدول بسیار کم است و مسابقات بسیار حساس و نزدیک پیگیری می‌شود. به دلیل رقابت بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده، هر مسابقه، حکم یک فینال را دارد.

تیم فوتبال چلسی در حساس‌ترین دیدار هفته سی‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، به مصاف تیم رده پنجمی وستهام، یکی از تیم‌های لندنی رفت که در این فصل از رقابت‌ها با مربیگری دیوید مویس اسکاتلندی، نتایج فوق‌العاده‌ای را کسب کرده است. او پیش از این نیز در تیم‌های اورتون و یونایتد مربیگری کرده و در اورتون، به مراتب هم  موفقتر بوده است. پس از کناره‌گیری فرگوسن از منچستر، او به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد اما به دلیل نتایج ضعیف، پس از یک فصل حضور، از کار برکنار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وستهام با به خدمت گرفتن جسی لینگارد از منچستر یونایتد، در میانه فصل روحیه دو چندانی به این تیم بخشید و حالا با قدرت بیشتری در مسابقات حاضر می‌شود.تیم چلسی که در این دیدار میهمان بود، از همان ابتدا بهتر بازی کرد و در شروع کار، پولیسیچ می‌توانست دروازه وستهام رو باز کند که فابیانسکی، دروازه‌بان وستهام، توپ را مهار کرد.

بدون شک، در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی، توپ و میدان در اختیار آبی‌های لندن بود و تیمو ورنر در این بازی نمایش خوبی داشت و به نظر می‌رسید توانسته است خود را در ترکیب تیم چلسی پیدا کند. بازی خوب او سبب شد تا بتواند در دقیقه ۴۳ گل اول بازی و چلسی را به ثمر برساند و نیمه اول را موفق تمام کند.

نیمه دوم نیز در ابتدا با موقعیت گل برای چلسی آغاز شد اما بازهم دروازه‌بان تیم میزبان، مانع از گلزنی آبی‌های لندن شد. تیم وستهام که به سه امتیاز در این بازی احتیاج داشت، حملات زیادی را ترتیب داد اما ضربات نهایی آن‌ها به دروازه چلسی راه نیافت. اخراج بالبوئنا، مدافع این تیم، در دقایق پایانی بازی هم کار تیم میزبان را برای جبران گل خورده دشوارتر کرد و در نهایت این دیدار سخت با نتیجه یک بر صفر به سود چلسی پایان یافت و آن‌ها با این پیروزی، جایگاه خود در مکان چهارم را تثبیت کردند.

 توخل پس از پایان بازی اذعان داشت که تیم وستهام او را یاد تیم اتلتیکومادرید ‌انداخته است و دفاع چندلایه آن‌ها، کار چلسی را برای گلزنی بسیار سخت کرده بود. او افزود: «توپ را در اختیار داشتیم اما نمی‌توانستیم کاری از پیش ببریم. یک عملکرد عالی از بازیکنانم! باید راضی باشیم که از این دیدار سخت توانستیم یک پیروزی را کسب کنیم و من بسیار خوشحال هستم.»

 تیم فوتبال چلسی با کسب این سه امتیاز این بازی، ۵۸ امتیازی شد و در بازی‌های آینده و در صورت نتیجه نگرفتن تیم فوتبال لسترسیتی، حتی می‌تواند به تصاحب رده سوم جدول هم امیدوار باشد.

بیشتر از ورزش