«هری پاتر الگوی مبارزه با آزار جنسی است»

دانش‌آموزان جوان در محیط هیچ مدرسه‌ای، چه خصوصی و چه دولتی، نباید احساس ناامنی کنند

در صورت مشاهده «فرهنگ تجاوز» در مدرسه‌ها و دانشگاه‌‌هامانند نویل لانگباتم در هری پاتر به دوستان خود هشدار دهید -  NICOLAS ASFOURI / AFP

مدیر مدرسه‌ای در لندن به دانش‌آموزانش گفته است که از نویل لانگباتم، شخصیت مجموعه هری پاتر، یاد بگیرند و در صورت مشاهده «فرهنگ تجاوز» در مدرسه‌ها و دانشگاه‌‌های سراسر کشور به دوستان خود هشدار دهند.

جیمز هندزکام، مدیر «دبیرستان هریس وست‌مینیستر»، در جلسه مجمع دانش‌آموزان گفت در جریان رسوایی‌های آزار جنسی در مدرسه‌ها باید «دیدگاهی موشکافانه» داشت یعنی «اگر رفتاری که از دشمن‌ پذیرفتنی نیست از دوست‌ سر بزند در مقابل او هم بایستیم».

آقای هندزکام بخشی از کتاب «هری پاتر و سنگ فیلسوف» را برای دانش‌آموزان خواند که در آن آمده بود وقتی هری، هرمایونی و ران می‌خواستند یواشکی از اتاق عمومی گریفیندور فرار کنند نویل در برابرشان می‌ایستد.

این مدیر مدرسه ضمن نقل قول از دامبلدور، مدیر هاگوارتز، گفت: «باید در مقابل دوستانمان بایستیم. باید به آنان هشدار دهیم. باید به آنان بگوییم که برخی رفتارهایشان با پیوند دوستی‌مان ناهم‌خوان است. باید از "مرگ‌خواران" فاصله بگیریم.»

آقای هندزکام که در جلسه‌های قبلی این مجمع از تیلور سوییفت نقل قول کرده بود، گفت اتفاقی که در هریس وست‌مینیستر افتاده به بدی اتفاق‌هایی نبوده که در مدرسه‌های دیگر گزارش شده است.

با این حال او گفت «مکالمات ناخوشایندی» با دانش‌آموزان داشته پیرامون این‌که «چطور اجازه داده‌ایم آزار، خشونت و ناخشنودی‌هایی رخ دهد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «چطور می‌توانیم این را در گوش خود فرو کنیم که لمس ران‌های همدیگر بدون اجازه کار احمق‌ها است، چطور شجاعت این را پیدا می‌کنیم که به دوستمان بگوییم حرفی که زده نامناسب و خلاف مقررات بوده، چطور می‌توانیم مطمئن شویم اگر کسی در برابر دوستش بایستد دیگران از او حمایت می‌کنند و طردش نمی‌کنند، چطور می‌توانیم به کسی که به او حمله شده قوت قلب بدهیم تا ماجرا را بازگو کند و مطمئن باشد حرفش را باور می‌کنند؟»

آقای هندزکام این جلسه را در حالی برگزار کرد که ده‌ها هزار مورد اتهام خشونت و سوء‌استفاده جنسی در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این کشور گزارش شده‌ است.

«دانش‌آموزان جوان در محیط هیچ مدرسه‌ای - چه خصوصی و چه دولتی - نباید احساس ناامنی کنند، چه رسد به این که مورد سوء‌استفاده جنسی قرار بگیرند. اتهام‌هایی که در چند روز اخیر مطرح شده حیرت‌انگیز و شنیع است.» توییتر گوین ویلیامسون، ۲۹ مارس ۲۰۲۱

تارنمای «همه دعوتید» تاکنون بیش از ۱۶ هزار مورد اتهام جمع کرده و سوما سارا، بنیان‌گذار آن، گفته است که «فرهنگ تجاوز» مشکل همه مدرسه‌‌ها است.

وزارت آموزش دستور بررسی مساله سوء‌استفاده جنسی در مدرسه‌ها را صادر کرده است و «اداره تعیین معیارهای آموزش، خدمات و مهارت‌های کودکان» (آفستد) مشغول بررسی «حدود و شدت وجود این مشکل» است.

گوین ویلیامسون، وزیر آموزش، در ماه مارس اعلام کرد در واکنش به این گزارش‌های سوء‌استفاده جنسی «اقدام مناسب» صورت خواهد گرفت.

© The Independent

بیشتر از جهان