بهای بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط کرد

با سقوط قیمت بیت‌کوین، نیم تریلیارد دلار از بازار رمزارزها حذف شد

با این همه، ارزش بیت‌کوین هنوز هم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته و حتی اوایل سال ۲۰۲۱، بالاتر است‌‌ـ Photo by Pixabay from Pexels

قیمت بیت‌کوین از بالاترین قیمت اخیرش ۱۵ هزار دلار سقوط کرد و برای اولین بار از ماه مارس تاکنون، به زیر ۵۰ هزار دلار رسیده است.

قیمت این رمزارز جمعه صبح به ۴۸ هزار و ۵۰۰ دلار رسید اما سپس، اندکی بهبود یافت و در حال حاضر، با قیمت کمی بیش از ۴۹ هزار دلار معامله می‌شود.

این سقوط قیمت هم‌زمان با هجوم بی‌سابقه برای خرید بیت‌کوین رخ داده است. بیت‌کوین از قیمت زیر ۵۰۰۰ دلار در مارس ۲۰۲۰، افزایش قیمت قابل توجهی در سال ۲۰۲۱ داشته است و بالاترین قیمت در ۱۴ آوریل، ۶۴ هزار و ۴۸۶ دلار ثبت شده است.

قیمت سایر رمزارزها هم در روزهای اخیر کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است و بنا بر آمار سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیش از نیم تریلیارد دلار از بازار حذف شده است. 

رمزارز «اتریوم» (اتر) روز پنجشنبه به رکورد جدیدی رسید و در برابر روند نزولی بازار مقاومت کرد. اما از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میزان آخرین افت قیمت بیت‌کوین، که از لحاظ درصد نه از لحاظ پولی بزرگ‌ترین کاهش بوده، باعث شده است با سقوط شدید بازار رمزارزها در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ مقایسه شود. گرچه برخی تحلیلگران ادعا می‌کنند که یکسان نیست.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری صرافی رمزارز بیت‌فینکس، به ایندیپندنت گفت: «هر گونه مقایسه قیمت این رمزارز با زمستان ۲۰۱۸، رشد شگفت‌انگیز زیست‌بوم ارزهای دیجیتال را نفی می‌کند.»

او در ادامه افزود: «جهش فناوری کوانتومی که اتفاق افتاده- چه از لحاظ ساختار بازار و چه از لحاظ پیشرفت در پروتکل‌های گوناگون‌- وضعیت امروز را از نظر کیفی متفاوت می‌کند. زمان نشان خواهد داد.»

#بیت‌کوین یک دارایی قابل معامله نیست. باید خریداری و ذخیره شود. بسیاری این را درک نمی‌کنند.  

- کامرون وینکلوس (@cameron) ۲۲ آوریل ۲۰۲۱

با این همه، ارزش بیت‌کوین هنوز هم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته و حتی اوایل سال ۲۰۲۱، بالاتر است. این رمزارز در روز اول ژانویه کمتر از ۳۰ هزار دلار معامله می‌شد و تا میانه فوریه طول کشید تا برای اولین‌ بار به بیش از ۵۰ هزار دلار رسید.

قیمت این رمزارز با رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری‌ سازمان‌ها و افزایش علاقه سرمایه‌گذاران خرده‌فروش تقویت شده است.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد