بهای اتریوم برای اولین بار از مرز دو هزار و ۶۰۰ دلار گذشت

این ارز دیجیتال تا یک سال پیش زیر ۲۰۰ دلار معامله می‌شد

رمز ارز اتریوم- INA FASSBENDER / AFP

بهای اتریوم برای اولین بار از مرز دو هزار و ۶۰۰ دلار گذشت.

این ارز دیجیتال، تا یک سال پیش زیر ۲۰۰ دلار معامله می‌شد. با این تحول، ارزش همه اتریوم‌های موجود در بازار به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار، تقریبا یک سوم بیت‌کوین، افزایش یافته است.

سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین، در روزهای اخیر با افت عمده بهای خود روبه‌رو بوده‌اند. با این تحول، اینک تحلیلگران از «نشانه‌های تمایز اتریوم از بقیه ارزهای دیجیتال» سخن می‌گویند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سایمون پیترز، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال در پلتفرم تجارت آنلاین ای‌تورو (eToro)، گفت: «گرچه بهای این دو ارز دیجیتال در بیش از سه سال گذشته پابه‌پای هم بالا و پایین شده است، اما با به بلوغ رسیدن بازار این ارزها، سرمایه‌گذاران در پی طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها هستند که بهترین پتانسیل بلند‌مدت را داشته باشد. بیت‌کوین توجه میلیون‌ها سرمایه‌گذار را به خود جلب کرده است، اما اتریوم گزینه دیگری در اختیار آن‌ها می‌گذارد. ... با استفاده گسترده از شبکه اتریوم، پس از آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار آن، این شبکه رمزنگاری به برنامه‌نویسان و سرمایه‌گذاران فرصت‌های زیادی ارائه کرده است.»

آقای پیترز همچنین اظهار داشت که ممکن است اتریوم برای آن دسته از سرمایه‌گذاران که می‌خواهند یک واحد کامل ارز دیجیتال را داشته باشند، جذابیت خاصی داشته باشد، زیرا برخلاف بیت‌کوین با بهای ۵۰ هزار دلار، اتریوم ارزان‌تر و برای سرمایه‌گذاران خرد، قابل دسترس‌تر است.

برخی دیگر از تحلیلگران بازار، افزایش اقبال به اتریوم را ناشی از راه‌‌اندازی اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) می‌دانند که جایگزین محصولات مالی سنتی بانک‌ها و شرکت‌ها  نظیر وام و پس‌انداز، شده است.

سرگئی نظروف، یکی از بنیانگذاران شبکه قرارداد هوشمند چین‌لینک (Chainlink)، به ایندیپندنت گفت: «ما در شتاب حرکت اتریوم، طوفانی تمام عیار را شاهد هستیم. هزاران برنامه‌نویس کامپیوتر به سرعت در حال توسعه بزرگترین اکوسیستم بلاک‌چین هستند و به نظر می‌رسد که آن‌ها برنامه‌هایشان را روی اتریوم می‌نویسند. جدا از اکوسیستم مالی غیرمتمرکز، تصمیم‌گیری شرکت‌هایی مانند ویزا در آزمایش اتریوم، به احتمال زیاد برای بازار نشانه‌ای از آینده‌داربودن اتریوم است.»

© The Independent

بیشتر از اقتصاد