هشدار پوتین به غرب: از «خط قرمز» عبور کنید متاسف خواهید شد

پوتین در سخنرانی سالانه خود گفت پاسخ مسکو به هر گونه تجاوز به منافع روسیه «سریع و سخت» خواهد بود

رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه به غرب در مورد هرگونه تجاوز یا دست‌اندازی به منافع امنیتی روسیه هشدار داد-ALEXANDER NEMENOV / AFP

رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه به غرب در مورد هرگونه تجاوز یا دست‌اندازی به منافع امنیتی روسیه هشدار داد و گفت در این صورت پاسخ مسکو «سریع و سخت» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین در سخنرانی سالانه خود درباره آخرین وضعیت کشور گفت، «امیدوارم هیچ کس جرأت نکند در مورد روسیه از قرمز عبور کند.»

رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد، «آنهایی که هرگونه تحریک برای تهدید منافع امنیتی روسیه را سازمان‌دهی می‌کنند، چنان از اعمال خود متاسف خواهند شد که هرگز پیش از این نشده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هشدار تند پوتین در حالی مطرح می‌شود که تنش بین غرب و روسیه اخیرا بار دیگر شدت پیدا کرده است.

به دنبال استقرار گسترده نیروهای نظامی روسیه پشت مرزهای مشترک با اوکراین، کشورهای غربی حامی کی‌یف در مورد هرگونه اقدام نظامی علیه اوکراین به مسکو هشدار داده‌اند.

روسیه این اتهام و نگرانی‌های مرتبط با آن را رد کرده و می‌گوید هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند و آزاد است که نیروهای نظامی خود را به هر جای کشورش اعزام کند.

با این حال روسیه به اوکراین در مورد هرگونه تلاش برای بازپس‌گیری کنترل مناطق تحت کنترل شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین هشدار داده است.

حمایت مسکو از این جدایی‌طلبان اوکراین، الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، تلاش برای ترور بیولوژیک مخالفان مسکو در اروپا، از جمله موارد عمده‌ای است که تنش بین غرب و مسکو را تشدید کرده است.