۱۲ کشور اروپایی تا دو ماه دیگر ۷۰ درصد جمعیت را واکسینه می‌کنند

همزمان با موج سوم همه‌گیری در اروپا طی هفته‌های اخیر، تلاش‌ها برای واکسیناسیون در آلمان، ایتالیا و فرانسه افزایش قابل توجهی داشته است

کمیسیون اروپا، هدف خود را ایمن‌سازی ۷۰ درصد جمعیت بزرگسالان اتحادیه اروپا تا پایان تابستان مشخص کرده است - Oli SCARFF / AFP

یک مقام ارشد رسمی اعلام کرده است که دست‌کم ۱۲ کشور اروپایی اطمینان دارند که تا اواسط ماه ژوئیه، ۷۰ درصد جمعیت خود را واکسینه خواهند کرد.

پس از یک شروع کُند و همچنین انتقادهایی که به دلیل ناکامی در همگام شدن با کشورهای آمریکا و بریتانیا و در مقایسه با آن‌ها، متوجه اروپا شد، روند رو به رشد واکسیناسیون در اروپا آغاز شده است.

در حالی که این قاره با موج سوم همه‌گیری دست و پنجه نرم می‌کند، در هفته‌های اخیر تلاش‌ها برای واکسیناسیون در آلمان، ایتالیا و فرانسه افزایش قابل توجهی داشته است.

کمیسیون اروپا، هدف خود را ایمن‌سازی۷۰ درصد جمعیت بزرگسالان اتحادیه اروپا تا پایان تابستان مشخص کرده است، اما این امر، به افزایش گسترده امکانات تزریق واکسن بستگی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اروپا، به کمیته پارلمانی ایرلند گفت: «ما اطمینان داریم که می‌توانیم تعداد دوز کافی را تحویل دهیم اما درست این است که کشورهای عضو هم خود را سازماندهی کنند و برای انجام این امر آماده شوند. امروزمی‌توانم به شما بگویم که ما دست‌کم ۱۲ کشور عضو داریم که می‌گویند برای اجرای تزریق برای ۷۰ درصد جمعیت خود کاملا آماده هستند. این تعداد، روزانه در حال افزایش است.»

آقای برتون مشخص نکرد که کدام ۱۲ کشور درهدف کمیسیون اروپا قرار دارند.

این موضوع، پس از خبر هفته گذشته مبنی بر این‌ که در این سه ماه، کشورهای اروپایی ۵۰ میلیون بیشتر واکسن فایزر- بایون‌تک دریافت خواهند کرد، اعلام شده است.

آقای برتون همچنین اطمینان داد که آسترازنکا می‌تواند هدف کاهش یافته سه ماهه دوم خود، یعنی میزان ۷۰ میلیون را تحویل دهد.

وی افزود که این هدف واکسینه کردن مهم است چرا که پیش از آغاز فصل تعطیلات، یک «روزنه امید» وجود می‌آورد.

گزارش های بیشتر از رویترز

© The Independent