مامور پلیس در مرگ جورج فلوید مجرم شناخته شد

درک شووین در سه مورد اتهامی شامل قتل درجه دو و سه گناهکار اعلام شد

درک شووین، مامور سابق پلیس در جلسه دادگاه روز سه‌شنبه-AFP

هیات منصفه دادگاهی در مینیاپولیس، درک شووین، مامور سابق پلیس را در مرگ جورج فلوید مقصر شناخت. او به احتمال زیاد باید بقیه عمر خود را در زندان سپری کند.

به گزارش ای‌‌بی‌سی، سه‌شنبه عصر، جمعیت خارج از دادگاه که تحت تدابیر امنیتی برگزار شد، با پرچم‌های جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» هنگام اعلام حکم او به شادمانی پرداختند و شعار می‌دادند، «هر سه اتهام، هر سه اتهام». وکیل خانواده جورج فلوید هم گفت که آنها سرانجام به عدالت دست یافتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اشاره آنها به سه مورد اتهامی شامل قتل غیر عمد از طریق اقدام مجرمانه (قتل درجه دوم)، قتل عمد از طریق اقدام خطرناک (قتل درجه سوم) و آدم‌کشی غیرعمدی است که این مامور پلیس در ارتباط با آن گناهکار شناخته شده است.

جورج فلوید یک شهروند سیاهپوست آمریکایی بود که سال گذشته حین بازداشت جان سپرد. تصاویر درک شاوین، مامور بازداشت کننده او که زانوی خود را به مدت ۹ دقیقه روی گردن جورج فلوید گذاشته بود، موجب اعتراض‌های گسترده و خشونت‌آمیز در سراسر آمریکا شد.

در این پرونده سه مامور دیگر پلیس هم که در جریان دستگیری جورج فلوید حاضر بودند، بازداشت شدند که با اتهام‌های سبک‌تری مواجه هستند.

مقامات جمهوری اسلامی نیز در پرونده جورج فلوید، مقامات آمریکا و پلیس این کشور را به استفاده از زور و خشونت علیه معترضان و متهمان محکوم کردند.

بیشتر از جهان