کرونا در ایران: ادامه بحران در خوزستان و احتمال پرشدن ظرفیت سردخانه‌ها در تهران

در آخرین روز فروردین، ۲۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند

به نظر می‌رسد در هفته پیش رو شرایط بدتر می‌شود - عکس از ایرنا

روند افزایشی موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایران همچنان ادامه دارد و با شناسایی ۲۵ هزار و ۴۹۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد ابتلا از آغاز همه‌گیری تا ظهر سه‌شنبه به دو میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۷ تن رسید.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین اعلام کرد ۳۹۵ نفر دیگر در همین مدت بر اثر این بیماری جان باخته‌اند، که با احتساب این رقم، آمار کل قربانیان کووید-۱۹ در کشور به ۶۷ هزار و ۵۲۵ تن رسید.

در آخرین روز فروردین، ۲۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند. رنگ قرمز تیره نیز برای نشان دادن شهرهایی که همه‌گیری در آنها اوج گرفته، به نقشه اضافه شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره شرایط کرونایی پایتخت گفت، آمارها نشان می‌دهد که وضعیت کرونایی تهران از لحاظ تعداد بیماران و تعداد فوتی‌ها رو به گسترش است.

رضا کرمی محمدی درباره بکارگیری مجدد سوله‌های مدیریت بحران با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی گفت: وضعیت آمادگی سوله‌ها به همان شکل سابق است و درخواست جدیدی برای استفاده از سوله‌های مدیریت بحران نشده است.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد در هفته پیش رو شرایط بدتر می‌شود و اگر اینگونه پیش برود، ممکن است ظرفیت سردخانه‌ها هم کفایت نکند.

در همین حال، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شرایط در کل کشور و خوزستان را «همچنان بحرانی» توصیف کرده و هشدار داده در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشخص نیست با چه شرایطی مواجه شویم.

فرهاد ابول‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تغییر رنگ‌بندی برخی شهرهای خوزستان، از مردم خواست با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و گفت تغییر رنگ نباید موجب عادی‌انگاری و به دنبال آن، بدتر شدن شرایط شود.

وی با بیان این که تقریبا صددرصد تخت‌های ICU و ۸۰ درصد تخت‌های عادی اختصاص داده شده به مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان اشغال هستند، گفت در شرایط کنونی بهترین اقدام، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.