مرگ دوچرخه سوار ۲۲ ساله بلژیکی پس از تصادف درجریان رقابت‌های تور لهستان

تصادف در حدود ۹۶ کیلومتری از انتهای مرحله سوم تور لهستان روی داد

Anne-Christine POUJOULAT / AFP

بیورگ لامبرخت دوچرخه سوار بلژیکی در ۲۲ سالگی در پی تصادفی در جریان مرحله سوم تور لهستان جان‌ سپرد.

رکاب زن تیم لوتو سودال حدود که ۹۶ کیلومتر مانده به پایان مرحله روز دوشنبه از کورزو به زابرزه در لهستان تصادف کرد، با هلیکوپتر به بیمارستان انتقال یافت، اما در اثر شدت جراحات درگذشت.

تیمش بعدا مرگ او را در توئیتر تایید کرد: «بزرگترین تراژدی ممکن که می‌توانست برای خانواده، دوستان و هم‌تیم‌های بیورگ روی دهد اتفاق افتاده است... در آرامش باشی بیورگ».

 تور لهستان افزود: «هیچ کلمه و کلامی نمی‌تواند این تراژدی را توصیف کند. بیورگ لامبرخت در پی حادثه‌ای در مرحله امروز درگذشت. با خانواده، دوستان و تیم او و تمام جامعه دوچرخه سواری احساس همدردی می کنیم».

چسلاو لانگ، مدیر مسابقه، بعدا درباره تصادف مرگبار لامبرخت گفت: «شیب تند نبود. جاده مستقیم و عریض بود. او لحظه‌ای درنگ کرد، از آسفالت خارج شد و تراژدی اتفاق افتاد».

به گفته مدیر مسابقه: «جراحات چنان جدی بود که ما از هلیکوپتر و آمبولانس کمک خواستیم. او به بیمارستان انتقال یافت. ضربان قلبش دوباره آغاز شد اما متاسفانه در جریان عمل درگذشت».

لامبرخت در فصل دوم تورجهانی رقابت می کرد و یکی از امید بخش‌ترین استعدادهای جوان ملتش تلقی می شد.

او در ۲۰۱۷ جایزه مهم مسابقه لیژ- باستون- لیژ در دسته زیر ۲۳ سال را برنده شد و سال پیش در مسابقات قهرمانی جهانی زیر ۲۳ سال دوم شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش