ترامپ از عزم راسخ خود برای کاندیداتوری در سال ۲۰۲۴ خبر داد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید محبوبیت او به اوج رسیده است

دونالد و ملانیا ترامپ در حال ورود به پایگاه سنت‌اندروز- ALEX EDELMAN / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ۳ ماه پس از ترک کاخ سفید گفت که ایده شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ برای او بسیار جدی است چرا که محبوبیت او حتی فراتر از چهار سال ریاست‌جمهوری‌اش افزایش یافته است.

ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «من (به کاندیداتوری در انتخابات ۲۰۲۴) به صورت جدی و حتی فراتر از جدی نگاه می‌کنم. به لحاظ قانونی اکنون مایل نیستم در مورد جزئیات آن صحبت کنم. کمی زود است.»

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت که او اکنون «از محبوبیت بیشتری» به نسبت روز انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر  ۲۰۲۰ برخوردار است. او در این مصاحبه به سیاست‌های مهاجرتی بایدن، مقررات اسلحه و تغییر سیستم مالیاتی به شدت تاخت.

ترامپ در این گفتگو در مورد میزان هوادارنش در آمریکا گفت: «تعداد هواداران من فوق‌العاده است. هیچ کس در آمریکا این همه طرفدار نداشته است. میزان محبوبیت هیچ رئیس‌جمهوری مستقری حتی به آمار‌ها در مورد من نزدیک هم نشده است.»

ترامپ که برای نخستین بار پس از ترک کاخپ سفید با یک رسانه بزرگ مصاحبه می‌کرد، گفت که در سه ماه گذشته آنچه بیشتر برای او ایجاد دلتنگی کرده «فرصت کمک به مردم آمریکا» است.

او گفت (در هنگام ورود به کاخ سفید) وشت سرگذاشتن و ترک یک کمپانی بزرگ، تجارت بزرگ و زندگی فوق‌العاده و بدون مشکل برایش تلخ و آسیب‌زا بود ولی این ندای مردم بود که او را فرامی‌خواندند: « وحشتناک و افتضاح بود.اما من (ریاست‌جمهوری) را دوست داشتم چرا که به مردم کمک می‌کردم. من بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری به آن‌ها کمک کرده‌ام.»

ترامپ در پاسخ به این پرسش که بزرگترین دستاورد دوران ریاست‌جمهوری خود را چه می‌داند گفت که بسته کمک اقتصادی ۱.۵ تریلیون دلاری برای نجات شرکت‌ها و افراد را بهترین تصمیمش می‌داند و امیدوار است بایدن آن را خراب نکند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ در این مصاحبه به روشنی نگفت که چرا به لحاظ حقوقی و قانونی بهتر است هم‌اکنون کاندیداتوری خود را اعلام نکند. به‌نظر می‌رسد او به دلیل درجریان بودن تحقیقات ایالت نیویورک در مورد تخلف‌های مالیاتی در معاملات گذشته شرکت‌هایش فعلا خویشتنداری کرده است. ترامپ همچنین در ایالت جورجیا هم یک پرونده قضایی مفتوح دارد. دادستان‌های این ایالت همچنان در حال بررسی این اتهام هستند که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به مقام‌های این ایالت فشار وارد کرده است.

ترامپ در این مصاحبه همچنین به نامزدهای جمهوری‌خواه که در انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ شرکت می‌کنند توصیه کرد که اگر می‌خواهند کنگره را پس بگیرند، دستور کار خود را «بازگرداندن عظمت آمریکا » قرار دهند.

بیشتر از جهان