امارات بیش از ٩.٦ میلیون دوز واکسن توزیع کرده است

آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در امارات متحده عربی به شدت کاهش‌یافته است

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد عملیات واکسیناسیون کووید -۱۹ را تا واکسینه کردن همه شهروندان و ساکنان آن کشور ادامه می‌دهد - Karim SAHIB / AFP

وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی اعلام کرد که ۱۱۱،۷۷۹ دوز واکسن کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته تزریق شده که تعداد کل واکسن‌های تزریق‌شده در امارات متحده عربی را به بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار رسانده است. بر اساس آخرین آمار میزان توزیع واکسن ۹۷.۰۸ دوز در هر ۱۰۰ نفر است.

در گزارش روز شنبه خبرگزاری امارات (WAM) آمده است که این میزان از واکسیناسیون باعث کاهش شدید موارد ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن شده است.

بر این اساس، وزارت بهداشت امارات متحده عربی روز شنبه ۱،۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کرونا و تنها سه مورد مرگ ناشی از ویروس را گزارش کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه امارات متحده عربی از استفاده‌کنندگان واکسن‌های اروپایی و آمریکایی است اما از ابتدا با شرکت فعال در آزمایش‌های بالینی واکسن روسی کرونا، از اولین کشورهایی بود که اعلام کرد این واکسن «بی‌خطر و امن» است. سه دوره از آزمایش‌های بالینی این واکسن در ابوظبی و تحت نظارت وزارت بهداشت امارات انجام شد.

حداقل سن دریافت واکسن کرونا در امارات ۱۶ سال است. وزارت بهداشت امارات اعلام کرد عملیات واکسیناسیون کووید -۱۹ را تا واکسینه کردن همه شهروندان و ساکنان آن کشور، با اولویت دادن به سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، ادامه می‌دهد.

امارات متحده عربی و اسرائیل از کشورهای پیشتاز واکسیناسیون عمومی کرونا در جهان به شمار می‌روند.

بیشتر از جهان