فرانسه؛ ممنوعیت پرواز داخلی در مسیرهای کوتاه ریلی

هدف لایحه جدید مقابله با انتشار آلاینده‌ها در فرانسه است

صنعت هواپیمایی فرانسه، یکی از سخت‌ترین دوره‌های تاریخ حیات خود را می‌گذراند - ERIC PIERMONT / AFP

فرانسه پروازهای کوتاه‌ داخلی در مسیرهای کوتاه ریلی را ممنوع کرد.

بر اساس لایحه‌ای که در تاریخ ۱۰ آوریل نمایندگان مجلس فرانسه تصویب کرده‌اند در مسیرهایی که امکان سفر ریلی در مدت‌زمانی کمتر از دو ساعت و نیم باشد ارائه خدمات مسافرت هوایی ممنوع است.

صنعت هواپیمایی فرانسه که یکی از سخت‌ترین دوره‌های تاریخ حیات خود را می‌گذراند با تصویب این لایحه مخالفت کرده است و شماری از کنشگران محیط زیست هم آن را چنان که باید کافی نمی‌دانند. یک گروه هم‌اندیشی شهروندان که برای مشورت دادن به دولت در این زمینه شکل گرفته پیشنهاد داده بود مسافرت‌های هوایی در مسیرهای ریلی که مدت‌زمانی کمتر از چهار ساعت دارند، لغو شوند.

اگنس پانیرروناشر، وزیر صنعت فرانسه، نیز در مصاحبه با رادیو۱ اروپا گفت: «می‌دانیم که صنعت هواپیمایی عامل انتشار دی‌اکسید کربن است و برای مقابله با تغییر اقلیم باید انتشار آلاینده‌ها را کاهش دهیم. اما در عین حال باید حامی شرکت‌های خود باشیم و نگذاریم که از پا در آیند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این لایحه در حالی به تصویب رسیده است که دولت پیش از این اعلام کرده بود با چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مجدد سهم خود در شرکت هواپیمایی فرانسه را دو برابر می‌کند تا به این شرکت هواپیمایی که بر اثر همه‌گیری کرونا اغلب هواپیماهای آن زمین‌گیر شده‌اند، کمکی کرده باشد.

این لایحه ممنوعیت پروازهای داخلی بخشی از لایحه گسترده‌تر اقلیم است که هدف از آن مقابله با انتشار آلاینده‌ها در فرانسه و رساندن آن در سال ۲۰۳۰ به ۴۰ درصد میزان آن در سال ۱۹۹۰ است.

این لایحه پس از تصویب نهایی در مجمع ملی فرانسه که همان مجلس نمایندگان است، برای تصویب به مجلس سنا ارسال شده است.

این در حالی است که ۹ نفر از کنشگران محیط‌ زیست در ماه مارس به دلیل پاشیدن رنگ سبز به یک هواپیمای جت شرکت هواپیمایی فرانسه به اتهام خرابکاری دستگیر شدند.

این فعالان سازمان صلح سبز یک طرف هواپیمای بویینگ ۷۷۷ بدون مسافر شرکت هواپیمایی فرانسه را که در فرودگاه شارل دوگل بود با استفاده از غلتک‌های نقاشی رنگ‌آمیزی کردند و سپس از آن بالا رفتند. چندین نفر از این کنشگران هم به هشدارهای کارکنان امنیتی توجه نکردند و حاضر نشدند از روی هواپیما پایین بیایند.

سازمان صلح سبز اعلام کرد هدف از این رنگ‌پاشی آگاهی‌رسانی در مورد «سبزشویی‌هایی» است که در قالب مقابله با تغییر اقلیم و وضع مقررات زیست‌محیطی اتفاق می‌افتد.

© The Independent

بیشتر از جهان