با واکسیناسیون موفق در اسرائیل ضرورت استفاده از ماسک لغو شد

تاکنون ۵۳ درصد از جمعیت ۹.۳ میلیونی اسرائیل هر دو دوز واکسن‌ کووید-۱۹ فایزر-‌بیون‌تک را دریافت کرده‌اند

طرح موفق واکسیناسیون به اسرائیل اجازه داد کشور را کاملا بازگشایی کند - Emmanuel DUNAND / AFP

به دلیل طرح موفق واکسینه کردن علیه ویروس کرونا در اسرائیل، روز یکشنبه، ۱۸ آوریل، این کشور قانون اجباری پوشیدن ماسک صورت در فضاهای باز را لغو و مدارس را به طور کامل باز کرد.

قانون اجباری پوشیدن ماسک صورت در فضاهای باز عمومی که یک سال پیش اعلام شد روز یکشنبه کنار گذاشته شد، گرچه ماسک صورت هنوز باید در محیط‌های سربسته پوشیده شود.

تمام دانش‌آموزان ابتدایی و دبیرستان روز یکشنبه به کلاس‌های درس برگشتند که این یعنی بازگشت کامل به آموزش.

نشریه تایمز اسرائیل گزارش کرد دانش‌آموزان هم باید در محیط‌های سربسته ماسک به صورت بزنند ولی می‌توانند آن را در کلاس تربیت بدنی، هنگام صرف غذا و در زنگ‌های تفریح درآورند.

وزارت آموزش گفت مدارس باید به تشویق رعایت بهداشت شخصی، تهویه هوای کلاس‌های درس و برقراری فاصله اجتماعی تا جایی که این فاصله‌گیری در کلاس درس و زنگ‌های تفریح ممکن باشد، ادامه دهند.

ناچمان اش، رئیس کارگروه مبارزه با ویروس کرونای اسرائیل، روز یکشنبه به رادیوی دولتی گفت برداشتن قانون ماسک صورت در اماکن سر باز و از سرگیری کلاس‌های درس حضوری «یک خطر محاسبه شده» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از اوج گرفتن موج سوم، اسرائیل طرح واکسینه کردن موفق و پیشتازی در جهان به راه انداخته و تاکنون ۵۳ درصد از جمعیت ۹.۳ میلیونی این کشور هر دو دوز واکسن‌ کووید-۱۹ فایزر-‌بیون‌تک را دریافت کرده‌اند.

موارد ابتلا به میزانی قابل توجه از زمان شروع طرح واکسینه کردن کاهش یافته‌اند. تنها ۸۴ مورد جدید روز شنبه گزارش شد و بر اساس آخرین آمار، تعداد کل افرادی که به بیماری وخیم این ویروس مبتلا شده‌اند، ۲۰۶ نفر است.

طرح موفق واکسینه کردن به اسرائیل اجازه داده کشور و اقتصاد خود را کاملا بازگشایی کند. هفته گذشته اسرائیل اعلام کرد که این کشور در ماه مه به روی گردشگران خارجی واکسن‌زده باز خواهد بود.

به گزارش وزارت بهداشت، از شروع شیوع این بیماری عالم‌گیر در سال گذشته، اسرائیل بیش از ۸۳۶ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و دست‌کم ۶۳۳۱ مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است.

اسرائیل، فلسطینیان ساکن شرق اورشلیم را جزو جمعیت خود محسوب کرده و واکسن‌ را به‌ آنها نیز تزریق می‌کند.

با این همه، این کشور به دلیل عدم عرضه واکسن به ۵.۲ میلیون فلسطینی ساکن کرانه غربی و نوار غزه که تحت کنترل حماس اسلام‌گرا است، مورد انتقاد قرار گرفته و تزریق واکسن در این مناطق با روندی آهسته پیش می‌رود.

گزارش  های بیشتر از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان