تزریق واکسن جانسون اند جانسون در آمریکا از سر گرفته می‌شود

از ۶.۸ میلیون نفر که در آمریکا این واکسن را زده‌اند، تنها شش مورد مشکل لختگی خون گزارش شده است

ٖمرکز کنترل و پیشگیری بیماری و اداره غذا و داروی ایالات‌متحده، روز سه‌شنبه توصیه کرد استفاده از واکسن یک نوبتی کووید-۱۹ ساخت شرکت «جانسون اند جانسون» به حالت تعلیق درآید- Angela Weiss / AFP

دکتر آنتونی فاوچی، کارشناس بیماری‌های عفونی در دولت آمریکا، می‌گوید استفاده از واکسن کرونای شرکت جانسون اند جانسون احتمالا از همین هفته در ایالات متحده از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش اسوشییتدپرس، دکتر فاوچی گفت که انتظار دارد مشاوران مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز جمعه در این باره تصمیم بگیرند.

او گفت: «اگر تا جمعه تصمیم به ازسرگیری استفاده از این واکسن نگیرند، باعث تعجب خواهد بود.»

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و اداره غذا و داروی ایالات‌متحده، روز سه‌شنبه توصیه کرد استفاده از واکسن یک نوبتی کووید-۱۹ ساخت شرکت «جانسون اند جانسون» به حالت تعلیق درآید.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، این توصیه پس از آن ارائه می‌شود که در میان افرادی که در آمریکا این واکسن را دریافت کرده‌اند، شش مورد «نادر و حاد» لختگی خون گزارش شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از ۶.۸ میلیون نفر در ایالات‌متحده واکسن جانسون اند جانسون تزریق کرده‌اند و تنها شش مورد مشکل لختگی خون گزارش شده است و همگی زنان ۱۸ تا ۴۸ ساله هستند.

پیشتر، روز دوازدهم فروردین، در پی وقوع خطای انسانی در عملیات مخلوط‌سازی، در کارخانه‌ای جدید و از بین رفتن ۱۵ میلیون دوز واکسن که باعث بروز تردیدهایی در مورد واپایش کیفیت شده است بارگیری واکسن جانسون اند جانسون متوقف شد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، بعدازآن که کارگران خط تولید جدید واکسن در بالتیمور چند هفته قبل به اشتباه اجزا دو واکسن مختلف را مخلوط کردند، نهادهای تنظیم مقررات صدور مجوز برای این کارخانه را به تعویق انداختند.

سخنگوی شرکت جانسون اند جانسون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نماینده‌شان در این کارخانه به این مشکل پی برد و با همکاری شریک تولیدی خود و سازمان غذا و  دارو به آن رسیدگی کرد.

در این بیانیه آمده است: «در فرایند واپایش کیفیت مشخص شد یک دسته از مواد دارویی منطبق با معیارهای کیفیت امرجنت بایوسولوشنز نیست و این کارخانه هنوز مجوز تولید مواد واکسن کووید-۱۹ ما را نداشت. این دسته هرگز به مرحله‌های پرسازی و تکمیل در فرایند تولید ما نرسید.»

بیشتر از جهان