تصادف وحشتناک در مسابقه جایزه بزرگ ایمولا

پس از توقف مسابقه، مکس فرستاپن پیشتاز شد و مقام اول را تا پایان حفظ کرد

REUTERS/Jennifer Lorenzini

مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول، روز یکشنبه اولین پیروزی این فصل خود را در مسابقه‌ای پرحادثه در پیست امیلیا رومانیای ایتالیا جشن گرفت.

لوئیس همیلتون، راننده بریتانیایی مرسدس بنز و دارنده عنوان قهرمانی جهان بعد از حادثه‌ای وحشتناک با تلاش فراوان توانست مقام دوم این مسابقه را به دست آورد.

بارندگی در این مسابقه پرماجرا، گریبان همه راننده‌ها را گرفت. در دور سی و دوم پیست، خودروی همیلتون سُر خورد و دور خودش چرخید. این باعث شد که والتری بوتاس، هم‌تیمی فنلاندی همیلتون، که مسابقه را از جای هشتم شروع کرده بود، در تلاش برای سبقت گرفتن از جرج راسل، راننده تیم ویلیامز با او تصادف کند. برخورد دو اتومبیل بسیار شدید بود و تلی از قطعات‌شان روی پیست پراکنده شد. مسابقه به ناچار متوقف شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنگام شروع دوباره، حتا فرستاپن هم که حالا در جای اول بود، به دلیل لغزندگی پیست نزدیک بود پیشتازی‌اش را از دست بدهد، اما خورویش را کنترل کرد و تا آخر مسابقه هیچیک از رقبا نتوانست به گرد پایش برسد.

همیلتون از جای نهم با کوشش فراوان سرانجام تا جای دوم بالا آمد و در نهایت روی سکو رفت.

لندو نوریس از تیم مکلارن با مبارزه‌ای جانانه توانست برای اولین بار مکان سوم را در یک مسابقه فرمول یک به دست آورد.

شارل لکلر و کارلوس ساینتس از تیم فراری که هنوز سرعتش به مرسدس بنز و ردبول نمی‌رسد چهارم و پنجم شدند.

به نظر می رسد که همیلتون در تلاش برای شکست رکورد هفت بار قهرمانی جهان که خودش و مایکل شوماخر مشترکا در دست دارند، این فصل باید از پس رقیب اصلی خود، فرستاپن بر آید.

بیشتر از ورزش