باشگاه منچستر یونایتد، مدافع لستر سیتی را خرید

برای خرید هری مگوایر منچستر 80 ملیون پوند پرداخته است

هری مگوایر

Adrian DENNIS / AFP

منچستر یونایتد قراردادی شش ساله به مبلغ ۸۰ میلیون پوند امضا کرده تا هری مگوایر را از لستر سیتی به این تیم بیاورد. منچستر همچنین این اختیار را خواهد داشت که یک سال دیگر نیز به مدت قرارداد اضافه کند.

با این حساب، مگوایر گرانترین مدافع جهان خواهد شد و پس از جذب دانیل جیمز و اون وان-بیساکا این سومین قرارداد اوله گونَر سولْشَیر در این تابستان خواهد بود.

پس از آنکه مگوایر در جام جهانی ۲۰۱۸ توانایی بالای از خود نشان داد، منچستر یونایتد به فکر جذب این بازیکن تیم ملی انگلستان افتاد، اگرچه خود او تصمیم گرفت تابستان گذشته را در لستر بماند.

مبلغ پرداختی توسط یونایتد، قرارداد ۷۵ میلیون پوندی لیورپول برای جذب ویرجیل فن دایک و پیشنهاد ۷۷ میلیون پوندی اخیر یوونتوس برای انتقال ماتیس دی لیخت از آژاکس را تحت‌الشعاع قرار داده است.

مگوایر گفت: من خیلی خوشحالم که با این باشگاه بزرگ قرارداد امضا کردم. از دوران حضورم در لستر بسیار لذت بردم و می‌خواهم از همه اعضا این باشگاه و هوادارانم بخاطر حمایت بی‌نظیرشان در طول دو فصل گذشته تشکر کنم.

با این حال، وقتی منچستریونایتد سراغ شما می‌آید، یعنی فرصت بی‌نظیری پیش آمده است. پس از صحبت‌هایی که با سرمربی این تیم داشتم، از دیدگاه و برنامه‌های او برای تیم این هیجان‌زده شدم.

کاملا واضح است اوله می‌خواهد تیمی بسازد که بتواند نشان‌های افتخار را ببرد. اکنون مشتاقانه منتظر دیدار با هم‌تیمی‌های جدیدم و شروع فصل هستم.

سولْشَیر اضافه کرد: «امروزه هری یکی از بهترین مدافعان میانی است و  خوشحالم که این قرارداد را با او بسته‌ایم.

وی گفت: او توانایی بالایی در بازی‌خوانی دارد، در زمین حضور قوی دارد و حتی تحت فشار می‌تواند آرامش خود را حفظ می‌کند. همچنین او تسلط خوبی بر توپ دارد و در هردو نیمه زمین فعالانه بازی می‌کند. من از همین حالا می‌توانم بگویم که او هم در زمین و هم در خارج از آن به خوبی با این تیم هماهنگ و سازگار خواهد شد.

او شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد و عضو جدید بی‌نظیری برای این باشگاه است. من به هری به خاطر آمدنش به باشگاه منچستر یونایتد خوشامد می‌گویم و حالا که داریم برای فصل جدید آماده می‌شویم، مشتاقانه منتظریم که با او کار کنیم.

در طول مذاکرات طولانی‌ای که برای انتقال این بازیکن انجام شد تا هفته گذشته لستر همچنان بر مبلغ ۹۰ میلیون پوند پافشاری می‌کرد اما بلاخره صبح روز جمعه با یونایتد به توافق رسید.

مگوایر در ورزشگاه الدترافورد پیراهن شماره ۵ را بر تن خواهد کرد و در کنار ویکتور لیندلوف دفاع میانی یونایتد را بر عهده خواهد داشت. سولْشَیر معتقد است او بازیکنی ایده‌آل برای تقویت خط دفاعی تیم منچستر یونایتد است که در فصل گذشته ۵۴ گل خورد و در مجموع بدترین فصل خود را در تاریخ پریمیر لیگ تجربه کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش