بارسلونا با درخشش مسی قهرمان کوپا دل ری شد

این قهرمانی، اولین موفقیت رونالد کومان در تیم فوتبال بارسلونا به عنوان سرمربی است

جشن قهرمانی تیم فوتبال بارسلونا در مسابقات کوپا دل ری - Handout / RFEF / AFP

قهرمانی دیگری برای مسی در آلبوم افتخارات این ستاره آرژانتینی؛ پس از ناکامی‌های فراوان دو فصل اخیر، تیم فوتبال بارسلونا بالاخره موفق شد یک قهرمانی را در مسابقات فوتبال به دست آورد که البته آن را هم مدیون درخشش و هنرنمایی مسی است. آن‌ها با شکست قاطعانه اتلتیک بیلبائو با نتیجه چهار بر صفر و «بریس» لیونل مسی، موفق شدند به قهرمانی «کوپا دل ری» یا همان جام حذفی اسپانیا برسند.

تیم بارسلونا پس از ناکامی در دیدار ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید، پا به این مسابقه گذاشت. در این دیدار، آن‌ها علاوه بر انگیزه زیاد برای قهرمانی، به دنبال جبران شکست در مسابقه سوپر کاپ اسپانیا هم بودند چراکه همین تیم بیلائو موفق شده بود بارسا را در دیدار پایانی سال جاری شکست دهد.

تیم بیلبائو هفته گذشته یک فینال دیگر را هم با شکست تجربه کرده بود و در یک مسابقه معوقه از سال گذشته در دیدار همین سری از رقابت‌ها مقابل رئال سوسیداد، بازی را واگذار کرده بودند و دوست نداشت تا شکستی دیگر را تجربه کند؛ اما این مسابقه، رنگ و بوی متفاوتی داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بارسایی‌ها از همان ابتدا، اقتدار خود در زمین مسابقه را به رخ حریف کشیدند و جریان بازی را در اختیار داشتند. برطرف شدن مصدومیت پیکه و قرار گرفتن او در ترکیب اصلی هم برای طرفداران این تیم خبر خوشحال‌کننده‌ای بود.در نیمه اول، بارسا با توجه به مالکیت توپ و میدان نتوانست دروازه تیم بیلبائو را باز کند اما در نیمه دوم، بازهم به بازی مالکانه و برتر خود ادامه داد تا این که گریزمن موفق شد در دقیقه ۶۰ دروازه را باز کند و تیمش را یک بر صفر پیش اندازد.

حملات بارسا تمامی نداشت و انگار آن‌ها منتظر همان گل اول بودند تا جشنواره گلزنی خود را شروع کنند. درخشش مسی در نیمه دوم مشهود بود و او با حرکات شگفت‌انگیز خود، رقابت را جذاب‌تر می‌کرد و دیگر از آن مسی ناراحت و بی‌انگیزه، خبری نبود.

آن‌ها فقط ۱۲ دقیقه وقت نیاز داشتند تا کار اتلتیک بیلبائو را یکسره کنند. دی یونگ در دقیقه ۶۳ گل دوم را هم به ثمر رساند اما این، پایان کار نبود و تیم حریف که می‌توان گفت توان مقابله با این بارسلونا را نداشت، دو گل بعدی را این بار از بهترین بازیکن زمین یعنی مسی پذیرا شد و به این ترتیب، بارسلونا چهار بر صفر پیروز این مسابقه شد و مسی یک جام قهرمانی دیگر را برای بارسا به دست آورد.

این قهرمانی، اولین موفقیت رونالد کومان در تیم فوتبال بارسلونا به عنوان سرمربی است. مسی نیز تاکنون هفت قهرمانی در مسابقات کوپا دل ری را با بارسلونا به دست آورده است.بارسلونا پرافتخارترین تیم در این رقابت‌ها است در این رقابت‌ها، آن‌ها ۳۱ بار عنوان قهرمانی را به دست آورده‌اند و تیم اتلتیک بیلبائو نیز با ۲۳ قهرمانی در رتبه دوم است.

پس از پایان بازی، مسی هم در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «کاپیتان این باشگاه بودن بسیار خاص است و این جام هم یک جام ویژه برای من محسوب می‌شود و به بالا بردنش افتخار می‌کنم. افسوس که نمی‌توان این قهرمانی را کنار هواداران جشن گرفت و شرایط همه‌گیری کرونا چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. کوپا دل ری همیشه برای من جام خاصی است و می‌دانم هواداران نیز از این قهرمانی لذت برده‌اند. ما به بردن این جام عادت داریم و این تیم، شایسته فتح این جام و یک شادی بزرگ بود.»

او همچنین اظهار داشت که در ابتدای فصل عملکرد ضعیفی داشتند اما حالا خوشحال است که تیم شرایط بهتری پیدا کرده است و شانس قهرمانی در مسابقات لالیگا هم هنوز برای آن‌ها وجود دارد.

بیشتر از فوتبال