روسیه و اوکراین هر کدام یک دیپلمات طرف مقابل را اخراج کردند

وزارت امور خارجه روسیه به سوسونیوک ۷۲ ساعت فرصت داده است که خاک روسیه را ترک کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در میان نیروهای نظامی این کشور-  Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS

روسیه روز شنبه یک دیپلمات اوکراین در آن کشور را به نام الکساندر سوسونیوک به تلاش برای دستیابی به اطلاعات طبقه‌بندی شده متهم کرده و به او دستور داده است خاک آن کشور را ترک کند.

به گزارش رویترز، سرویس اطلاعاتی روسیه گفته است وی پیشتر وقتی می‌خواست در دیدار با یک شهروند روس به اطلاعات بانک داده‌های نیروی انتظامی روسیه دست پیدا کند، بازداشت شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت امور خارجه روسیه به سوسونیوک ۷۲ ساعت فرصت داده است که خاک روسیه را ترک کند. اوکراین نیز به تلافی، اقدام مشابهی را در مورد یک دیپلمات روس انجام داده است.

وزارت امور خارجه اوکراین ضمن رد اتهام مطرح شده علیه دیپلمات خود، گفته سوسونیوک پیش از آن که بتواند به کنسولگری در سنت پیترزبورگ بازگردد، چند ساعت در بازداشت بود و آن را «یک تحریک» خوانده است.

تنش میان مسکو و کی‌یف از زمانی که روسیه نیروهای نظامی بیشتری را در روزهای اخیر به پشت مرزهای مشترک با اوکراین اعزام کرده، تشدید شده است.

کشورهای غربی حامی اوکراین به مسکو در مورد هرگونه اقدام نظامی علیه اوکراین هشدار داده‌اند. با این حال ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه خواهان گفت‌وگوی صلح با روسیه شد.