حمید بقایی در بیمارستان روانپزشکی بستری شد

«محمود احمدی‌نژاد زیاد به ملاقات بقایی می‌رود»

حمید بقایی (چپ) معاون اجرایی دولت محمود احمدی‌نژاد- ATTA KENARE / AFP

وکیل حمید بقایی، مشاور و دستیار سابق محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، از بستری شدن موکل خود در بیمارستان روانپزشکی مهرگان در تهران خبر داده است.

مهران عبدالله ‌پور، وکیل مدافع حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی در گفت‌وگو با تارنمای خبری مدارا با اشاره به وضعیت نامساعد سلامت حمید بقایی گفته است که موکلش «در بیمارستان مهرگان تهران بستری شده است و احمدی‌نژاد هم زمان بستری بقایی زیاد به ملاقاتش می‌رود.»

به گفته مهران عبدالله‌‌پور، «آقای بقایی به دلیل عوارض جسمی و عصبی متعدد با نظر کمیسیون پزشکی قانونی اساسا امکان تحمل زندان را نداشته و جهت معالجه در بیرون از زندان هستند و در حال حاضر نیز در بیمارستان مهرگان بستری و تحت درمان هستند.»

پیش‌تر و در تابستان سال ۱۳۹۸ حمید بقایی که در زندان به سر می‌برد، دچار سکته مغزی شد و به گفته وکیلش، «پس از ۱۵ روز به بقایی مرخصی داده شده بود.» حمید بقایی  در اتهاماتی از جمله اختلاس مجرم شناخته  شده بود و به ۱۵ سال زندان محکوم شد. او مدت زمانی در اعتراض به حکمش دست به اعتصاب غذا زد و مدتی هم در بیمارستان بستری شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به اظهارات وکیل حمید بقایی،  موکل وی در ماه‌های گذشته «یا تماما در بیمارستان بستری بودند و یا تحت معالجه مستقیم پزشکان مختلف و همه این موارد هم تحت نظارت پزشکی قانونی انجام می‌شود. در حال حاضر هم از حدود دو هفته قبل با تشخیص پزشکان معالج در بیمارستان بستری شدند و فعلا هم مشخص نیست چه زمانی مرخص خواهند شد.»

وکیل دستیار و مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد درباره وضعیت سلامت اسفندیار رحیم مشایی هم گفته است که «آقای مشایی هم با مرخصی استعلاجی در بیرون از زندان هستند. آقای مشایی هم در این چند ماه چندین بار در بیمارستان بستری بودند و دو بار هم عمل جراحی داشتند.»

وکیل حمید بقایی با اشاره به وضعیت سلامتی موکل خود و ناممکن بودن مشاوره رسانی وی به محمود احمدی‌نژاد گفته است: «موضوع جالب عرض کنم که مدت‌هاست که آقای بقایی حتی حوصله شنیدن اخبار روزمره سیاسی را هم ندارند و از خیلی اتفاقات مهم جاری کشور هم بی خبر هستند».

در سال‌های گذشته مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران فشارهای زیادی بر اطرافیان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق کشور، وارد آوردند. حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی در تیررس شدید این فشارهای قضایی و امنیتی بودند و نزدیکان رئیس جمهوری سابق بارها نسبت به وضعیت بد جسمانی این دو نفر در زندان هشدار داده بودند.

خرداد ۱۳۹۷ انتشار عکس‌هایی از حمید بقایی که در آن شدت ضعف جسمانی وی به دلیل اعتصاب غذا در زندان واضح و آشکارا دیده می‌شد، واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. محمود احمدی‌نژاد از ابتدای محاکمه حمید بقایی همواره حامی وی بوده است و حتی پس از زندانی شدن بقایی در نامه‌ای  به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، خواستار دخالت آقای خامنه‌ای در پرونده حمید بقایی شد.