نسل جدید در دنیای تنیس معادلات را بر هم می‌زنند

در حالی‌که طرفداران تنیس منتظر قدرت‌نمایی بزرگان تنیس در این مسابقات بودند در کمال ناباوری تمامی آنها از دور مسابقات کنار رفتند

رافائل نادال، تنیس‌باز اسپانیایی- Valery HACHE / AFP

برگزاری مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تنیس مسترز یک هزار امتیازی مونت کارلو و پایانی تلخ برای نادال.

در حالی‌که طرفداران تنیس منتظر قدرت‌نمایی بزرگان تنیس در این مسابقات بودند در کمال ناباوری، تمامی آنها از دور مسابقات کنار رفتند و عملکرد ضعیف آنها پس از بازگشت و غیبتی دو ماهه تعجب کارشناسان در این زمینه را به همراه داشت.

حذف جوکوویچ در دور سوم مسابقات توسط دنیل اونس بریتانیایی و نمایش ضعیف او در آن مسابقه شروع داستان بود و با توجه به کنار رفتن او همگان نادال را شانس اول قهرمانی در این مسابقات می‌دانستند، نادال که رکورد دار این مسابقات است و ۱۱ عنوان قهرمانی را در این رقابتها کسب کرده است امیدوار بود تا بار دیگر جام قهرمانی را در دستانش لمس کند، اما نادال نیز همانند جوکوویچ، در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات حذف شد و کار را به روبلف روس، جوان و با آتیه واگذار کرد.

او در ست اول عملاً حرفی برای گفتن نداشت و ضربات محکم فورهند روبلف کار را برای نادال به شکلی دشوار کرده بود که نادال را به انتهای زمین میخ‌کوب کرده بود. ست دوم نیز نادال در حالی که عقب بود با تلاش زیاد موفق شد ست دوم را پیروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما ست سوم بازهم روبلف بازی خود را بر نادال دیکته کرد و نادال را در سه ست شکست داد و به نیمه نهایی مسابقات راه پیدا کرد. از نکات جالب در این مسابقه ناراحتی نادال از نحوه و شیوه بازی خودش بود که بارها و بارها با فریاد بر سر خود آن را به بینندگان تلویزیونی این مسابقه منتقل کرد. این اولین بار بود که چنین تصاویری در یک مسابقه تنیس از جانب او به نمایش در می‌آمد.

اما تنها چیزی که از این اتفاقات می‌توان فهمید این است که به نظر می‌رسد که دوران جدیدی از رقابتها و بازیکنان در راه است، با توجه بالا رفتن سن بازیکنان زبده در این رشته به نظر می‌رسد نسل جدید جریان کار را به دست گرفته است و قرار است که جای بازیکنان با تجربه را بگیرند. البته نباید از این نکته غافل شد که این نسل جدید از بازیکنان قادر به ثبت رکوردهای بی نظیر و تکرار نشدنی نیستند اما می‌توانند جا پای بزرگان بگذارند.

نادال که از شکست در این بازی بسیار ناراحت بود امیدوار است تا با تمرینات بیشتر و نمایشی بهتر بتواند در مسابقات تنیس بارسلونا که از روز دوشنبه آغاز خواهد شد موفق ظاهر شود و خود را برای مسابقات رولند گاروس آماده کند. مسابقات مونت کارلو قرار است که امروز با برگزاری دو دیدار انجام شود و استفانوس سیتسیپاس یونانی باید در مقابل اونس بریتانیایی قرار بگیرد که این مسابقه برای حریف بریتانیایی بسیار حائز اهمیت است.

در دیگر مسابقه مرحله نیمه پایانی نیز روبلف باید مقابل بازیکن جوان و آینده‌دار یعنی کسپر رود قرار بگیرد. کسپر رود که به تازگی تمرینات خود را در آکادمی تنیس نادال در شهر مایورکا پشت سر گذاشته است یکی از حریفان تمرینی نادال نیز در آن آکادمی به شمار می‌رود.اما به غیر از مسابقات تنیس مسترز مونت کارلو روی زمین‌های خاک رس دو رویداد مهم دیگر برای حضور پرقدرت بازیکنان صاحب نام تا پیش از مسابقات اوپن فرانسه در پیش است. رقابتهای تنیس مسترز در مادرید و رم ایتالیا در اوایل و اواسط ماه می برگزار خواهد شد.

بیشتر از تنيس