برگزاری مراسم رسمی خاکسپاری شاهزاده فیلیپ زیر سایه کرونا

تابوت همسر ملکه بریتانیا از کلیسای سنت جرج حمل شد و پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا، و سه فرزند دیگر شاهزاده فیلیپ به دنبال آن حرکت کردند

مراسم رسمی خاکسپاری شاهزاده فیلیپ همسر الیزابت دوم ملکه بریتانیا، که جمعه هفته گذشته در ۹۹ سالگی درگذشت، بعد از ظهر شنبه به وقت محلی برگزار شد و همزمان مردم بریتانیا برای ادای احترام به او یک دقیقه سکوت کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مراسم خاکسپاری معمول سلطنتی و حضور عموم مردم در آن به دلیل همه‌گیری کرونا تغییر یافته و تنها به کاخ ویندزور محل سکونت شاهزاده فیلیپ و حضور تنها ۳۰ نفر در مراسم محدود شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تابوت همسر ملکه بریتانیا از کلیسای سنت جرج حمل شد و پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا، و سه فرزند دیگر شاهزاده فیلیپ به دنبال آن حرکت کردند. شاهزاده ویلیام و برادرش هری نیز به طور جداگانه در پشت سر آنها حرکت می‌کردند.

ملکه الیزابت دوم سوار بر خودرو پشت تابوت همسرش به راه افتاد و طبق برنامه جدید تنظیم شده، به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، به تنهایی بر سر تابوت همسرش حاضر خواهد شد. این دو در سال ۱۹۴۷ با یکدیگر ازدواج کردند.

هری که به همراه همسرش از عناوین سلطنتی خود چشم پوشیده و به ایالات متحده مهاجرت کرده است، برای شرکت در این مراسم به تنهایی به بریتانیا رفته است و همسرش مگان مارکل به دلیل بارداری، در ایالت کالیفرنیا مانده است.

به نوشته رویترز، توجه رسانه‌ها به رفتار خانواده سلطنتی با شاهزاده هری متمرکز شده است که چندی پیش در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «اپرا وینفری» اظهاراتی جنجال‌برانگیز را در مورد برخورد خانواده سلطنتی مطرح کرده بودند.

بیشتر از جهان