مالدیو به گردشگران در بدو ورود واکسن تزریق می‌کند

مالدیو برای تقویت اقتصاد خود به صنعت گردشگری متکی است

مالدیو در سپتامبر از اجرای برنامه گردشگران وفادار خبر داد-ISHARA S.KODIKARA / AFP

مالدیو قصد دارد در چارچوب برنامه‌ای برای جذب مجدد گردشگران امکان تزریق واکسن را در بدو ورود برای آنها فراهم کند.

وزیر گردشگری این کشور مجمع‌الجزایری می‌گوید با اجرای این برنامه می‌خواهند طرح موسوم به تری‌وی (3V) را برای دعوت مسافران آغاز کنند تا برای «بازدید، تزریق واکسن و گذراندن تعطیلات» به این کشور بیایند.

عبدالله معصوم در مصاحبه با شبکه سی.ان.بی.سی گفت این طرح راه مناسب‌تری برای گذراندن تعطیلات در این کشور جزیره‌ای را فراهم می‌کند، کشوری که برای تقویت اقتصاد به گردشگری اتکای زیادی دارد و ۶۷ درصد تولید ناخالص ملی (جی.دی.پی) آن از صنعت سفر است.

او در مورد زمان‌بندی اجرای برنامه جدید تزریق واکسن در بدو ورود چیزی نگفت و اطمینان داد که نخستین اولویتشان تزریق هر دو دوز واکسن به مردم کشور خودشان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته آقای معصوم افزود سازمان حفاظت بهداشت این کشور به «زودی زود» طرح پذیرش بدون محدودیت مسافران واکسن‌زده را به اجرا در خواهد آورد.

به گفته آقای معصوم، ۹۰ درصد کارکنان خط مقدم صنعت گردشگری مالدیو و حدود ۵۳ درصد کل جمعیت این کشور جزیره‌ای نخستین دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که ارقام چشم‌گیری است.

این در حالی است که مالدیو در دوران همه‌گیری برای جذب گردشگران به اقدام‌های مختلف دیگری هم دست زده است.

مالدیو در سپتامبر از اجرای برنامه گردشگران وفادار خبر داد.

آغاز این برنامه را که «فرسنگ‌های مرزی مالدیو» نام دارد وزیر گردشگری این کشور در مراسمی مجازی اعلام کرد و گفت که به گردشگران پرسفر به این کشور جزیره‌ای جایزه می‌دهد.

در چارچوب این برنامه از یکم دسامبر به بعد، بر اساس بسامد و مدت سفر به مسافران امتیاز می‌دهند و بابت سفرهای ویژه هم امتیاز اضافی به آنان داده خواهد شد.

این نظام پاداش دارای سه رده است که عبارتند از: آیدا (رده سوم)، آنتارا (رده دوم) و آبارانا (رده اول).

در تارنمای این جایزه آمده است: «فرسنگ‌های مرزی مالدیو برنامه‌ای سه‌ رده‌ای برای تشویق گردشگران وفادار و ترویج گردشگری است. گردشگرانی که در این برنامه ثبت نام کرده باشند بابت هر بار ورود به مالدیو امتیاز می‌گیرند و برای سفر در مناسبت‌های ویژه نیز امتیاز اضافه دریافت می‌کنند. هرگاه که امتیاز گردشگری به عدد خاصی برسد از مزایای جالبی برخوردار خواهد شد. هرچه رده گردشگران بالا برود امتیازهایشان نیز افزایش می‌یابد و از مزایای اختصاصی برخوردار خواهند شد.»

سازمان گردشگری مالدیو هنوز به درخواست ایندیپندنت برای دریافت اطلاعات بیشتر پاسخ نداده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی