محل خاکسپاری شاهزاده فیلیپ کجاست؟

انتظار می‌رود اعضای ارشد خاندان سلطنتی از جمله دوک و دوشس کمبریج و دوک ساسکس در این مراسم حضور یابند

درمراسم ختم شاهزاده فیلیپ به دلیل محدودیت‌های کرونا تنها ۳۰ نفر شرکت خواهند داشت - HANNAH MCKAY / POOL / AFP

روز جمعه نهم آوریل کاخ باکینگهام اعلام کرد که دوک ادینبورو (همسر ملکه انگلستان) «در آرامش» در کاخ ویندزور درگذشته است.

دوک ۹۹ ساله به مدت ۷۳ سال همسر ملکه الیزابت بود و اکنون قرار است تشریفات سلطنتی ختم او روز شنبه ۱۷ آوریل در نمازخانه سینت جورج داخل کاخ ویندزور برگزار شود.

انتظار می‌رود اعضای ارشد خاندان سلطنتی از جمله دوک و دوشس کمبریج و دوک ساسکس در این مراسم حضور یابند.

این نخستین بار پس از مصاحبه جنجالی دوک و دوشس ساسکس با اپرا وینفری خواهد بود که شاهزاده هری با اقوامش ملاقات می‌کند. مصاحبه مذکور حاوی افشاگری‌هایی تکان‌دهنده در مورد زندگی مگان و هری در میان خاندان سلطنتی از جمله اظهارنظر یکی از اعضای خاندان سلطنتی در مورد رنگ پوست کودک آنها پیش از تولد بود.

آنچه باید در مورد مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ بدانید:

پیش از برگزاری مراسم ختم، پیکر فیلیپ در چه محلی نگاهداری می‌شود؟

از آن جایی که این مراسم رسمی نیست، پیکر شاهزاده فیلیپ برای ادای احترام عموم در یک ساختمان دولتی قرار نخواهد گرفت و در عوض، بنا بر وصیت او پیش از مراسم تشییع جنازه در کاخ ویندزور نگاهداشته می‌شود. 

پیکر سران دولت‌ها همواره برای ادای احترام در یک ساختمان دولتی قرار داده می‌شود، اما ملکه انگلستان اختیار آن را دارد که با تایید پارلمان هرکه را بخواهد مشمول مراسم رسمی ختم و تشییع جنازه کند.

مراسم ختم و تشییع جنازه سِر وینستون چرچیل در سال ۱۹۶۵ و ویلیام گلداستون، نخست‌وزیر بریتانیا، در سال ۱۸۹۸ از جمله این رویدادها بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ختم شاهزاده دایانا و ملکه مادر نیز در سنت مراسم سلطنتی برگزار شد.

درمراسم ختم شاهزاده فیلیپ به دلیل محدودیت‌های کرونا تنها ۳۰ نفر شرکت خواهند داشت. سپس پیکر او از نمازخانه سینت جورج کاخ ویندزور تشییع خواهد شد.

اعضای خاندان سلطنتی در پشت لندرورحامل پیکر شاهزاده فیلیپ که او در سال ۲۰۰۵ در طراحی‌اش شرکت داشته، راهپیمایی خواهند کرد.

پیکر او پس از مراسم ختم به چه مکانی منتقل خواهد شد؟

پس از مراسم ختم، پیکر شاهزاده فیلیپ به طور موقت در مقبره سلطنتی نمازخانه سینت جورج به خاک سپرده خواهد شد.

تابوت حامل پیکر فیلیپ در یک مراسم خصوصی با حضور ملکه و اعضای نزدیک‌تر خاندان سلطنتی روی یک تخته مرمر به کمک یک موتور برقی به مقبره سلطنتی نمازخانه پایين برده می‌شود.

مقبره سلطنتی در سال ۱۸۰۴ و ۱۸۱۰ برای جورج سوم، پادشاه انگلستان که در سال ۱۸۲۰ در گذشت، طراحی شد. همسرش ملکه شارلوت و دخترشان امیلیا نیز در این مقبره مدفون‌اند. جورج سوم یکی از سه پادشاه انگلستان است که در این محل به خاک سپرده شده‌اند.

در سال ۲۰۰۲ که شاهزاده خانم مارگرت (خواهر ملکه انگلستان) درگذشت، خاکستر پیکر او پس از سوزاندن به طور موقت در این محل نگاهداری شد. 

آیا پیکر شاهزاده فیلیپ برای همیشه در این محل باقی خواهد ماند؟

هرچند تابوت شاهزاده فیلیپ در ابتدا در این مقبره قرار داده می‌شود اما پس از درگذشت ملکه همراه با پیکر همسرش به نمازخانه کلیسای گوتیک پادشاه جورج ششم منتقل و در کنار او دفن خواهد شد. 

این نمازخانه کوچک آرامگاه جورج ششم، پدر ملکه کنونی، ملکه مادر و شاهزاده خانم مارگرت، خواهر ملکه، است.

جورج ششم نیز ابتدا پس از درگذشت در مقبره سلطنتی ویندزور دفن شد اما هفده سال بعد پس از بنای نمازخانه‌ای که به نام او است، به این محل منتقل شد.

خاکستر پیکر شاهزاده خانم مارگرت نیز کمی پس ازدرگذشت، برای پیوستن به پیکر مادرش به نمازخانه جورج ششم منتقل شد. ملکه مادر تنها چند هفته پس از دخترش درگذشت.

© The Independent

بیشتر از زندگی