سفر سه روزه وزیر امور خارجه پاکستان به امارات

بخش بزرگی از اقتصاد پاکستان به پول‌های ارسالی کارگران شاغل در امارات و عربستان متکی است

امارات متحده عربی محل زندگی یکی از بزرگ‌ترین جوامع مهاجران پاکستانی در خارج از این کشور است - عکس از شبکه اجتماعی

وزیر امور خارجه پاکستان امروز در یک سفر رسمی سه روزه، برای انجام رایزنی‌های دوجانبه، وارد امارات متحده عربی می‌شود.

به گزارش عرب‌نیوز، این دیدار چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن تأیید کرد که دولت این کشور قصد دارد برای کمک به حل رقابت هسته‌ای و رسیدن به یک ارتباط سالم، بین هند و پاکستان میانجیگری کند.

در این دیدار همچنین، قرار است در زمینه‌های همکاری دوجانبه از جمله همکاری در تجارت و سرمایه‌گذاری، فرصت‌های شغلی برای نیروی کار پاکستانی و وضعیت مهاجران پاکستانی رایزنی‌هایی انجام شود. در جریان این سفر، همچنین موضوعات منطقه‌ای و جهانی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

امارات متحده عربی محل زندگی یکی از بزرگ‌ترین جوامع مهاجران پاکستانی در خارج از این کشور است. اقتصاد پاکستان تا حد زیادی به پولی که کارگران پاکستانی از خارج از کشور می‌فرستند وابسته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش بانک دولتی پاکستان، این کشور در مارس ۲۰۲۱ با دریافت ۲.۷ میلیارد دلار، شاهد افزایش ۴۳ درصدی حواله‌های کارگران بوده است. این دهمین ماه پیاپی بود که دیاسپورای پاکستانی بیش از ۲ میلیارد دلار به وطن خود ارسال می‌کنند. 

بیشترین میزان پول ارسالی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی است که تعداد زیادی از کارگران پاکستانی در آن ساکن هستند. در طول سال مالی جاری، عربستان سعودی با ارسال ۶۹۰.۴ میلیون دلار در ماه مارس، بزرگ‌ترین عامل در حواله‌های کارگران بوده است.

کارگران پاکسانی در عربستان سعودی در طول سال مالی گذشته بالغ بر ۵.۷ میلیارد دلار به کشور خود حواله کردند و پس از آن بیشترین پول حواله شده از طرف امارات متحده عربی با ۴.۵ میلیارد دلار بوده است.

پاکستان، با حدود ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت، پنجمین کشور پرجمعیت جهان و پرجمعیت‌ترین کشور همسایه ایران است که با تولید ناخالص داخلیِ حدود ۲۷۵ میلیارد دلار، در جایگاه ۴۲ جهان قرار دارد.

بیشتر از جهان