«آمریکا از اسرائیل خواسته مدتی در باره ایران اظهار نظر نکند»

«اظهارات دائمی مقام‌های اسرائیل در باره ایران مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات وین است»

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و بنیامیون نتانیاهو ، نخست‌وزیر اسرائیل- DEBBIE HILL / AFP / POOL

به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، دولت جو بایدن در چند روز گذشته بارها با اسرائیل تماس گرفته و از این کشور خواسته است که در باره ایران اظهار نظر نکند.

نشریه اسرائیلی جروزلم پست شامگاه جمعه به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل نوشت: «کاخ سفید این پیام را چند بار تکرار کرده، و ادعا کرده است که اظهارات دائمی مقام‌های اسرائیل در باره ایران، باعث ایجاد مانع در مذاکراتی شده است که بر سر توافق هسته‌ای احتمالی میان ایالات متحده و ایران در جریان است.»

بنابر این گزارش، کابینه امنیتی سیاسی اسرائیل قرار است روز یکشنبه در این باره تشکیل جلسه بدهد.

این کابینه از ماه فوریه تا کنون جلسه‌ای نداشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گابی اشکنازی وزیر امور خارجه اسرائیل روز جمعه پس از دیدار با وزیران خارجه یونان و قبرس و یک نماینده ارشد امارات متحده عربی در پافوس قبرس گفت، اسرائیل هر آنچه را لازم باشد برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهد داد.

روز ۲۵ فروردین، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل با اشاره به انفجار در تأسیسات غنی‌سازی نطنز این احتمال را مطرح کرد که «شاید بمب ۱۰ تا ۱۵ سال پیش کار گذاشته شده باشد.»

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل نیز با رسد سناریوی حمله سایبری، به نقل از خبرنگار ارشد نظامی خود احتمال کارگذاری مواد منفجره در نطنز را مطرح کرده بود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، سه‌شنبه، ۲۴ فروردین، اعلام کرد که «شواهدی بسیار قوی» از دست داشتن اسرائیل در حادثه انفجار در تأسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز وجود دارد. او یکی از این شواهد را دستگیری «چندین تیم ترور و خرابکاری وابسته به سرویس‌های امنیتی اسرائیل» در ماه‌های گذشته و بعد از کشته‌شدن محسن فخری‌زاده عنوان کرد و افزود: «در این حادثه هم فرد خائن به ملت شناسایی و هویت او مشخص شده است و اقدامات لازم در دست پیگیری است.»