راه حل دولت بریتانیا برای مقابله با سگ‌دزدی؛ معامله با پول نقد ممنوع

در برخی مناطق بریتانیا قیمت یک توله سگ تا چند هزار پوند بالا رفته است

باندهای جنایتکار به دنبال افزایش تقاضا برای توله سگ در دوران شیوع ویروس کرونا، به سرقت سگ روی آورده‌اند-Torsten Dettlaff/Pexels

گزارش شده كه دولت بریتانیا قصد دارد خريد و فروش حیوانات خانگی با پول نقد را ممنوع كند. این اقدامی برای مقابله با افزايش سرقت سگ‌های خانگی در جریان قرنطینه کرونا است.

دیلی میل گزارش داده است که مقامات وزارت دادگستری، وزارت امور داخله و وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی که وظیفه طرح لایحه جدید را بر عهده دارند، این ایده را از ممنوعیت کنونی بر خرید و فروش ضایعات فلزی با پول نقدی الهام گرفته‌اند.

به گزارش دیلی میل، این امر می‌تواند منجر به ممنوعیت خرید و فروش حیوانات خانگی با پول نقد شود.

سخنگوی دولت حاضر به تایید این خبر به ایندیپندنت نشد و فقط گفت که کارگروه ویژه «به موقع» اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

تشکیل کارگروه ویژه هفته گذشته اعلام شد. دولت ادعا می‌کند که حتی پیش از تشکیل این کارگروه نیز«کارهای زیادی» در این خصوص انجام داده است. سخنگوی دولت گفت که وزرا «ناراحتی عظیم» ناشی از «سرقت حیوانات خانگی مورد علاقه خانواده‌ها» را تشخیص داده‌اند.

پلیس هشدار داده است که باندهای جنایتکار به دنبال افزایش عظیم تقاضا برای توله سگ در دوران شیوع ویروس کرونا، به سرقت سگ روی آورده‌اند.

شورای ملی روسای پلیس در فوریه اعلام کرد: «هزینه خرید یک توله سگ در طول سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این یک بازار سودآور برای بهره‌برداری مجرمان سازمان‌یافته فراهم کرده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس ناتینگهام‌شایر تا آن جا پیش رفته است که یک افسر ارشد اختصاصی را برای مبارزه با سرقت حیوانات خانگی منصوب کرده است.

لیبرال دموکرات‌ها خواستار آن شده‌اند که سرقت سگ جرم جداگانه‌ای در نظر گرفته شود. در حال حاضر با این جرایم تحت قانون سرقت برخورد می‌شود که محکومیت تا هفت سال زندان را برای سارق در بر دارد.

تیم فارُن، سخنگوی محیط ‌زیستی حزب لیبرال دموکرات، در اوایل ماه جاری گفت: «سرقت سگ باید یک جرم خاص باشد و با توجه به این که حیوانات خانگی ما عضوی از خانواده‌های ما هستند، باید با شدت بیشتری با آن برخورد شود».

© The Independent

بیشتر از زندگی