ریاض محرز از ترس دوپینگ در جام خیریه انگلستان بازی نکرد

تیم منچسترسیتی بازیکن الجزایری‌اش را به دلیل مصرف دارویی نامشخص، بازی نداد

Giuseppe CACACE / AFP

ریاض محرز، روز یکشنبه، بازی جام خیریه باشگاه‌های انگلستان را از دست داد. پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی گفت که از بیم مثبت بودن تست دوپینگ محرز، او را از ترکیب تیم کنار گذاشته‌ است.

بازیکن کناری منچسترسیتی با جام قهرمانی ملت‌های آفریقا به انگستان برگشت و شوق و ذوق زیادی برای بازی در برابر لیورپول در استادیوم ومبلی لندن داشت.

ولی پس از آن که معلوم شد این بازیکن ۲۸ ساله در مدت دوری‌اش از باشگاه، دارویی نامشخص مصرف کرده، گواردیولا نخواست ریسک کند و برای محکم‌کاری، او را در ترکیب تیم قرار نداد.

باشگاه منچسترسیتی نتوانست تعیین کند که آیا دارویی که محرز مصرف کرده ناقض مقررات دوپینگ است یا نه، و برای همین احتیاط پیشه کرد و او را بازی نداد.

گواردیولا گفت: «ریاض پس از بردن جام قهرمانی آفریقا با تیم الجزایر به من زنگ زد و گفت: «می‌خواهم ده روز دیگر برگردم. می‌خواهم مقابل لیورپول بازی کنم». من گفتم: «قدمت روی چشم، چقدر عالی که می‌آیی. ولی در مورد دارویی که مصرف کرده‌ بود چیزی نمی‌دانستیم. به خاطر مقررات کنترل دوپینگ، بازی دادن او ریسک بود، چون دکترهای ما اطلاعی از آن دارو نداشتند. برای همین در تیم قرار نگرفت تا بازی کند».

گواردیولا گفت: «می‌توانست چند دقیقه‌ بازی کند، ولی ما ریسک نکردیم، چون دکترها عین آن دارو را نداشتند. امیدوارم ریاض در بازی آینده مقابل وستهم به تیم برگردد و در آینده همه چیز عادی  بشود».

 گواردیولا روز یکشنبه گفت: «بعد از قهرمانی در جام (ملت‌های  آفریقا)، ریاض فوری به من زنگ زد و گفت می‌خواهد مقابل لیورپول بازی کند. من گفتم خیلی هم استقبال می‌کنم. ولی ریاض کمی دارو مصرف کرده بود که ما نمی‌دانستیم چه دارویی بوده. با توجه به مقررات کنترل دوپینگ، بازی دادنش ریسک بود چون نمی‌دانستیم توی آن دارو چه ماده‌ای بوده. برای همین امروز بازی نکرد».

در جام خیریه باشگاه‌های انگلستان که بین قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی برگزار می‌شود، منچسترسیتی در ضربه‌های پنالتی لیورپول را شکست داد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش