اولیویا نیوتون: هر روز جدید موهبتی تازه است

«من خیلی خوش‌شانس بوده‌ام که تاکنون سه بار به جنگ سرطان رفته و هنوز اینجا هستم.»

اولیویا نیوتون در کنار جان تراولتا، لاس آنجلس 2018

John Sciulli / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

بعد از تشخیص به ابتلا به سرطان برای بار سوم، اولیویا نیوتون-جان از مبارزه خود با سرطان سینه درجه ۴ حرف می‌زند.

این بازیگر فیلم «گریس» (Grease) توضیح داد که به‌رغم وضعیت سلامت‌اش، در تمام طول این مدت روحیه مثبت خود را نگاه داشته است و به مبارزه با سرطان به چشم «به جنگ رفتن» نگاه نمی‌کند.

وی به گزارشگر«۶۰ دقیقه استرالیا»، لیز هیز، در ویژه ‌برنامه امور جاری و فرهنگ عامه یکشبنه شب این برنامه گفت: « من خیلی خوش‌شانس بوده‌ام که تا کنون سه بار به مصاف سرطان رفته و هنوز اینجا هستم. من هر روز با این بیماری زندگی می‌کنم. هر روز جدید موهبتی تازه است، به ویژه اکنون.»

این خواننده ۷۰ ساله برای بار اول در سال ۱۹۹۲ بعد از این که غده‌ای در سینه خود یافت، برای سرطان مداوا شد. او شش ماه تحت درمان بود و درمان‌هایی نظیر شیمی‌درمانی و پستان‌برداری جزیی را از سر گذراند.

اما بیماری در سال ۲۰۱۳ بازگشت و خانم نیوتون-جان دور دوم مداوای خود را آغاز کرد که او را تا سال ۲۰۱۷ از شر این بیماری راحت کرد. اما در سال ۲۰۱۷ به او گفته شد که سرطان برای بار سوم در بدن او ظاهر شده است. اکنون سرطان سینه وارد درجه چهارم شده و به استخوان‌های او سرایت کرده است.

با این وجود خانم نیوتون-جان خوش‌بین است که این‌بار هم آن را شکست خواهد داد. او طی مصاحبه‌ای در آخر هفته گذشته گفت: «من به آن به عنوان چیزی در بدنم که باید از دستش خلاص شوم نگاه می‌کنم. منظورم به جنگ رفتن نیست. من بی‌خیال و راحت با این غده حرف می‌زنم که بدن مرا ترک کند و به بدنم می‌گویم خودش را بهبود بخشد.»

دختر خانم نیوتون-جان، کلویی لاتانزی که او هم در برنامه ۶۰ دقیقه مصاحبه شد افشا کرد که با مادرش درباره وضیعت سلامت وی صحبت نمی‌کند. او گفت: «ما درباره این قضیه با هم صحبت نمی‌کنیم و نیازی هم برای این کار نمی‌بینیم. اگر روزی او بخواهد در این‌باره با من صحبت کند، من در کنارش گوش خواهم کرد. ولی من خودم هیچگاه این مساله را به میان نخواهم آورد مگر این که او بخواهد.»

خانم نیوتون-جان پیش از این درباره مصرف ماری‌جوانا و کمک این ماده به مقابله با درد و تجربه‌هایی که در اثر سرطان داشته است، صحبت کرده بود. این بازیگر زاده بریتانیا و بزرگ شده در استرالیا در مصاحبه با مجله «مردم» (People ) در ماه مارس گفت گرچه در دوران جوانی از مواد مخدر گهگاه تفننی استفاده کرده بود، در آغاز از علف کشیدن کمی هراس داشته است. او گفت: «این ماده به گونه‌ای باورنکردنی به من در خوابیدن و در مقابله با درد کمک کرده است. این گیاهی بی‌نظیر است، گیاهی که آن را بدنام کرده‌اند ولی به بسیاری از مردم کمک می‌کند.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از زندگی