احتمال دارد ملکه در مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ تنها بنشیند

در این مراسم، چه در فضای باز و چه در فضای بسته، بیش از ۳۰ نفر نباید حضور داشته باشند

شاهزاده فیلیپ روز جمعه نهم آوریل، در سن ۹۹ سالگی در کاخ ویندزور درگذشت- BEN STANSALL / AFP

احتمال می‌رود که در مراسم خاکسپاری دوک ادینبورگ در روز شنبه، ملکه، به دلیل مقررات و قوانین مربوط به ویروس کووید-۱۹، مجبور شود تنها بنشیند.

شاهزاده فیلیپ روز جمعه نهم آوریل، در سن ۹۹ سالگی در کاخ ویندزور درگذشت. مراسم خاکسپاری وی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ و محدودیت‌های مربوط به آن، با حضور تنها ۳۰ نفر برگزار خواهد شد. 

با وجود این ‌که کل خانواده دور ملکه جمع شده‌اند، او روز شنبه باید از افراد خارج از محل زندگی خود فاصله بگیرد. این بدان معنا است که طبق قوانین، او احتمالا مجبور خواهد بود تنهایی و با دست‌کم دو متر فاصله از افراد خارج از حلقه نزدیک خود، بنشیند.

تنها راه‌حل این است که افراد خارج از حلقه او نیز حباب‌های امن تشکیل دهند، اما از آنجا که ملکه تنها زندگی نمی‌کند -او یک تیم پرسنل شخصی دارد- انتظار نمی‌رود که واجد شرایط چنین استثنایی باشد. او می‌تواند کنار فردی از کارکنان کاخ ویندزور، در صورتی که حضور داشته باشد، بنشیند.

در وب سایت دولت آمده است که در مراسم خاکسپاری، چه در فضای باز و چه در فضای بسته، بیش از ۳۰ نفر نباید حضور داشته باشند. این تعداد، برگزارکنندگان مراسم، از جمله کشیش را شامل نمی‌شود؛ البته این موضوع اضافه شده که این تعداد، ممکن است تغییر کند: «تعداد واقعی افرادی که می‌توانند حضور پیدا کنند به تعیین تعداد مطمئن با توجه به رعایت فاصله اجتماعی بستگی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همین‌طور به این ‌که مدیر مراسم خاکسپاری یا برگزارکننده مراسم میزان خطر را ارزیابی کند و اقدامات لازم برای کاهش خطر انتقال ویروس کووید-۱۹ را انجام داده باشد. در برخی موارد، این تعداد ممکن است کمتر از ۳۰ نفر باشد.»

هنوز مشخص نیست چه کسانی روز سه‌شنبه در این مراسم شرکت خواهند کرد اما به احتمال زیاد کلیه اقوام نزدیک ملکه حضور خواهند داشت. این افراد، چهار فرزند وی، شاهزاده ولز، دوک یورک، شاهزاده سلطنتی و ارل وسکس، و فرزندانشان را شامل می‌شود. 

دوک ساسکس برای این مراسم از لس‌آنجلس آمده است. این اولین باری است که شاهزاده هری، بعد از مصاحبه جنجالی خود و همسرش با اوپرا وینفری، خانواده‌اش را می‌بیند.

بعد از مرگ شاهزاده فیلیپ، ملکه اداره امور را مجددا از سر گرفته و برای بازنشستگی یکی از مقامات ارشد خود، ارل پیل، که از مقام لرد چمبرلین (پیشکار) استعفا داد، مراسمی برگزار کرده است. حضور ملکه در این مراسم، در بخشنامه دربار، فهرستی روزانه از رویدادهایی که ملکه و خانواده‌اش در آن‌ها شرکت دارند، ثبت شده است. در این بخشنامه آمده است: «ارل پیل امروز با ملکه ملاقات داشت. او نشان لرد چمبرلین و نشان سلطنتی ویکتوریایی خود را پس داد و از سمت خود به عنوان لرد چمبرلین هم استعفا کرد. ملکه هم زنجیر سلطنتی ویکتوریایی را به او تقدیم کرد.»

روزنامه ایندیپندنت برای دریافت اظهارنظرهای بیشتر با کاخ باکینگهام تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی