گل طارمی لیگ قهرمانان اروپا را شگفت‌زده کرد

طارمی در این فصل موفق شد برای پورتو ۱۲ گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر برساند

این گل زیبا هرچند نتوانست باعث صعود تیم فوتبال پورتو شود اما شاید سکوی پرتابی برای مهدی طارمی شود - عکس از تابناک

روز نخست از دور برگشت رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار شد و در یکی از بازی‌های مهم به خصوص برای ایرانیان سراسر دنیا، تیم فوتبال پورتو پرتغال که مهدی طارمی، بازیکن تیم ملی ایران را در اختیار دارد، برابر چلسی، تیم آماده این روزها، قرار گرفت.

پورتو در بازی رفت که به اصطلاح میزبان این رقابت بود، نتیجه را دو بر صفر واگذار کرده بود و در آن دیدار، مهدی طارمی را در اختیار نداشت چرا که او در بازی برگشت مقابل تیم فوتبال یوونتوس در دور قبلی رقابت‌ها، از زمین مسابقه اخراج شده بود و امید داشت تا بتواند در بازی برگشت در ترکیب تیم حضور داشته باشد.

طارمی در این فصل موفق شد برای پورتو ۱۲ گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر برساند و بدون شک یکی از بهترین مهاجمان این تیم در سال جاری به شمار می‌رود. غیبت او، در بازی رفت مشهود بود. او در بازی رفت مقابل یووه هم گلزنی کرده و توانسته بود بار دیگر درخشش خود را در مسابقات بین‌المللی نشان دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما دیدار برگشت پورتو و چلسی کمی متفاوت‌تر بود و تیم پورتو برای جبران دیدار رفت، به دو گل نیاز داشت و همگان بر این تصور بودند که طارمی از ابتدا در ترکیب اصلی تیم حضور خواهد داشت. اما داستان این‌ گونه نشد و او از دقیقه ۶۵ به زمین وارد شد. تلاش‌های او و دیگر هم تیمی‌هایش نتیجه‌ای نداد تا اینکه طارمی در دقیقه ۹۴ بازی و در وقت‌های تلف شده، با حرکت قیچی برگردان، یک سوپر گل به ثمر رساند و شاید بتوان گفت زیباترین گل این رقابت‌ها در سال جاری را وارد دروازه تیم چلسی کرد؛ تا جایی که تمجید کارشناسان بزرگ فوتبال را نیز به همراه داشت. این گل طارمی، به گل رونالدو به یووه در همین سری از رقابت‌ها در سال‌های پیش زمانی که او هنوز در رئال بود، شباهت زیادی داشت.

این گل زیبا هرچند نتوانست باعث صعود تیم فوتبال پورتو شود اما شاید سکوی پرتابی برای این مهاجم ایرانی باشد تا شانس حضور در تیم‌های بزرگ اروپایی را پیدا کند. این گل به‌اندازه‌ای خوب و زیبا بود که شاید بتوان گفت از حالا تیم‌های بزرگ به دنبال او خواهند آمد.

نکته جالب این است که تیم فوتبال چلسی به دریافت این‌گونه گل‌ها از بازیکنان ایرانی، علاقه زیادی دارد. سال گذشته هم علیرضا جهانبخش، دیگر لژیونر ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی که عضو تیم برایتون انگلستان است، موفق شد در جریان بازی مقابل همین تیم چلسی، با یک حرکت قیچی برگردان گل مشابهی را به ثمر برساند که در کشور انگلستان واکنش‌های زیادی را هم به همراه داشت.

تیم فوتبال پورتو با وجود برد یک بر صفر خود، نتوانست جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را به دست آورد و تیم فوتبال چلسی با هدایت توخل، در نیمه‌نهایی حضور خواهد داشت.

در دیگر دیدار مهم این مرحله، تیم فوتبال بایرن مونیخ نیز با وجود پیروزی یک بر صفر مقابل پی‌اس‌جی نتوانست جواز صعود به مرحله بعدی را به دست آورد و به این ترتیب از دور مسابقات کنار رفت.

بیشتر از ورزش