احتمال تعلیق استفاده از واکسن «جانسون‌ اند جانسون»

در میان افرادی که در آمریکا این واکسن را دریافت کرده‌اند، شش مورد «نادر و حاد» لختگی خون گزارش شده است

بیش از ۶.۸ میلیون نفر در ایالات‌متحده واکسن جانسون اند جانسون تزریق کرده‌اند- Michael M. Santiago/Getty Images/AFP

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و اداره غذا و داروی ایالات‌متحده، روز سه‌شنبه توصیه کرد استفاده از واکسن کووید-۱۹ ساخت شرکت «جانسون اند جانسون» به حالت تعلیق درآید.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، این توصیه پس از آن ارائه می‌شود که در میان افرادی که در آمریکا این واکسن را دریافت کرده‌اند، شش مورد «نادر و حاد» لختگی خون گزارش شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از ۶.۸ میلیون نفر در ایالات‌متحده واکسن جانسون اند جانسون تزریق کرده‌اند و تنها شش مورد مشکل لختگی خون گزارش شده است و همگی زنان ۱۸ تا ۴۸ ساله هستند.

در بیانیه مشترک معاون مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا و مدیر مرکز تحقیقات و ارزیابی‌های بیولوژیک اداره غذا و داروی آمریکا، عوارض جانبی بیماری در این افراد، شش تا ۱۳ روز پس از تزریق واکسن نمایان شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، برای بررسی بیشتر این موارد، روز چهارشنبه با اعضای کمیته مشورتی ایمن‌سازی نشستی خواهد داشت.

اداره غذا و دارو نیز ضمن انجام تحقیقات خود، از تحلیل‌های ارائه شده و نتایج نشست روز چهارشنبه کمیته مشورتی با مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا استفاده خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه مشترک توصیه شده است تا زمانی که روند تحقیقات تکمیل نشود و ارتباط میان لختگی خون در موارد گزارش شده با واکسن «جانسون اند جانسون» به تایید نرسد، استفاده از این واکسن تعلیق شود.

بیشتر از جهان