بایرن می‌تواند دیدار رفت مقابل پاریس سن ژرمن را جبران کند

آنها در حالی مسابقه رفت را واگذار کردند که مهاجم قدرتمند و گلزن خود یعنی لواندوفسکی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند

توماس مولر و چوپو موتینگ بازیکنان تیم فوتبال بایرن مونیخ - Christof STACHE / AFP

دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار خواهد شد و در حساس‌ترین دیدار تیم فوتبال پی‌اس‌جی در حالی میزبان تیم فوتبال بایرن خواهد بود که در دیدار رفت موفق شد سه بر دو قهرمان سال گذشته این مسابقات را در کشور آلمان و در شرایطی سخت شکست دهد. می‌توان گفت آنها به نوعی انتقام دیدار پایانی سال گذشته را از بایرن گرفتند.

به گفته بازیکنان و سرمربی این تیم، تیم فوتبال بایرن قادر است به دور بعدی مسابقات صعود کند. آنها در حالی مسابقه رفت را واگذار کردند که مهاجم قدرتمند و گلزن خود یعنی لواندوفسکی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند و او در دیدار برگشت نیز نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. البته گفته می‌شود که او به تازگی به تمرینات بازگشته است اما شرایط بازی در مقابل تیم فوتبال پی‌اس‌جی را ندارد. در بازی برگشت نیز فقط می‌توانند روی چوپو موتینگ، مهاجم خود و خلاقیت توماس مولر، بازیکن کهنه کار خود حساب باز کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر خوب برای بایرن بازگشت تعدادی از مصدومین این تیم از جمله هرناندز و گورتسکا است که می‌توانند برای تیم بایرن در این دیدار به میدان بروند. هانسی فلیک معتقد است که آنها از شانس بالایی برای صعود به نیمه‌نهایی برخوردار هستند و در دیدار رفت نیز موقعیت‌های زیادی را برای گل‌زنی از دست دادند، او اذعان داشت که برای کنترل جریان بازی بازیکنانش باید بتوانند امباپه را کنترل کنند و زمانی که او صاحب توپ می‌شود بلافاصله او را تحت فشار بگذارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که شاید فقط مهار این بازیکن چاره کار برای بایرنی‌ها نیست چراکه نیمار نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و حتی آنخل دی ماریا نیز می‌تواند مهره خطرناکی در این مسابقه برای بایرن باشد.

در مقابل تیم فوتبال پی‌اس‌جی نیز با خیالی آسوده‌تر پا به این مسابقه می‌گذارد؛ چرا که آنها در دیدار رفت پیروز شده‌اند و با یک تساوی نیز صعودشان به دیدار نیمه‌پایانی قطعی می‌شود. آنها در خانه خود مطمئنا شرایط متفاوت‌تری خواهند داشت و خبر خوب برای آنها بازگشت مارکو وراتی، هافبک طراح و فلورنزی، مدافع این تیم، است که می‌توانند در این بازی برای تیم پی‌اس‌جی به میدان بروند.

این دو بازیکن در بازی رفت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا غایبان بزرگ این تیم بودند. به این ترتیب پوچتینو برای بازی برگشت کار نسبتا ساده‌تری را پیش رو دارد و می‌تواند از تمامی نفرات اصلی خود در این مسابقه استفاده کند. با این حال او معتقد است که تیم فوتبال بایرن همچنان شانس صعود دارد و از بازیکنان توانمندی در خط دفاعی برخوردار است. از نظر او بایرن بهترین تیم اروپا است و این توانایی را دارد تا هر نتیجه‌ای را جبران کند. او می‌گوید برای غلبه بر بایرن در این بازی تیمش نیاز به حفظ توپ دارد مانند همان کاری که در مقابل تیم بارسلونا انجام دادند.

این مسابقه برای تیم فوتبال پی‌اس‌جی بسیار پر اهمیت است، آنها در لیگ فرانسه وضعیت چندان خوبی ندارند و شاید قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لیگ فرانسه برای آنها غیر قابل دسترس باشد، با توجه به این موضوع موفقیت در این مسابقه و قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در سال جاری برایشان بسیار ضروری است.

بیشتر از ورزش