ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تهران تکمیل شد

۲۷۴ نفر در یک شبانه‌روز گذشته در ایران بر اثر کرونا جان باخته‌اند

ظرفیت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان تهران ۶ هزار و ۶۹۱ نفر است- ایرنا

آماررسمی جانباختگان کرونا در ایران، با شیب صعودی به  ۲۷۴ نفر در یک شبانه‌روز رسیده است. شرایط تهران بسیار وخیم اعلام شده و استاندار تهران روز دوشنبه با بیان این که شیوع ویروس کرونا در این استان بسیار پرشتاب است، اعلام کرد که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده است. استاندار تهران که روز گذشته قرنطینه تهران ‌را «غیرممکن» اعلام کرده بود، می‌گوید این آمار نسبت به اسفندماه بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از انوشیروان محسنی بندپی، ظرفیت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان تهران ۶ هزار و ۶۹۱ نفر است که این ظرفیت اکنون پر شده است. 

این مقام دولتی همچنین اضافه کرده است که چاره‌ای جز ارتقاء این ظرفیت با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان نیست. 

استاندار تهران روز گذشته، یکشنبه بیست و دوم فروردین، با انتقاد از تبعیت نکردن برخی از دستگاه‌های ملی و وزارتخانه‌ها از مصوبه ستاد کرونا، گفته بود که قرنطینه و تعطیلی کامل تهران ناممکن است. 

این در حالی است که روز یکشنبه برخی اعضای ستاد ملی مقالبه با کرونا در گفت‌و‌گو با روزنامه جهان صنعت در ایران، گفته بودند که مقصر پیک چهارم کرونا، دولت است نه مردم. به گفته اعضای کمیته مقابله با کرونا به این روزنامه، دولت خیلی کوتاهی کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 اعضای این ستاد، از جمله مینو محرز، در این گزارش تأکید کردند که وقتی دولت تمام مراکز حساس را باز می‌گذارد، نمی‌تواند از مردم توقع داشته باشد در خانه بمانند: «ما پیش از تعطیلات نوروز بارها طی نامه‌ای ازدولت تقاضا کردیم تمام جاده‌ها را ببندد و اجازه تردد بین‌شهری ندهد، زیرا آمار فوتی‌ها آن زمان دورقمی شده بود. چه بسا اگر به همان روال پیش می‌رفتیم، آمار‌ها به تک‌رقمی هم می‌رسید.» 

امروز نیز پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشــوری و عضو کمیته علمی واکسن کوویران، به روزنامه سراسری «صبح امروز خراسان رضوی» گفته است: «با این موجی که شــروع شده، آمار جان‌باختگان صددرصــد به روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر می‌رسد. این موضوع غیرقابل اجتناب است. الان تنها کاری که باید انجام دهیم، این اســت یک سری محدودیت ایجاد کنیم تا سرعت این موج کم شود، تا مرگ ومیر  چهار رقمی نشود. تعطیلات نوروزی یک فرصت طلایی بوده که از دست رفته است.» 

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری می‌گوید: «ما موفق نیستیم، چون که هیچ چیز نداریم. نه واکسنی وجود دارد و نه زور و ضربی.» 

به گفته مقام‌های بهداشتی در ایران، پیش بینی چهار رقمی شدن شمار روزانه جانباختگان بیماری کووید-۱۹ نیز دور از تصور نیست. 

طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در طول ۲۴ ساعت گذشته، یعنی از یکشنبه تا دوشنبه،  ۲۷۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در سطح کشور به ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسیده است. 

به گفته سیما لاری، در حال حاضر ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند، و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.