چهارمین باخت سیتیزن‌ها این بار مقابل لیدز

گواردیولا در این رقابت سعی کرد تا با قرار دادن بازیکنان ذخیره خود، برای آن‌ها شانس بازی به وجود آورد

گوندوغان و ژسوس پس از شکست مقابل لیدز یونایتد - Rui Vieira / POOL / AFP

هفته سی و یکم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان این بار کمی متفاوت‌تر آغاز شد و مرگ شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه بریتانیا، شروع مسابقات را با دو دقیقه سکوت همراه کرد.

تیم فوتبال سیتی پس از برد خفیف مقابل تیم بورسیا دورتموند در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و برای ادامه روند شکست‌ناپذیری خود، به میدان رقابت مقابل لیدزیونایتد پا گذاشت. لیدزی که در اولین فصل از حضور خود در سطح اول فوتبال در انگلستان پس از غیبتی طولانی، با هدایت بیلسا، مربی آرژانتینی، در این فصل از رقابت‌های لیگ جزیره نتایج نسبتا قابل قبولی کسب کرده است.

گواردیولا در این رقابت سعی کرد تا با قرار دادن بازیکنان ذخیره خود، برای آن‌ها شانس بازی به وجود آورد. از طرف دیگر، او می‌دانست که روز چهارشنبه باید در بازی برگشت مقابل تیم دورتموند در کشور آلمان حاضر شود و به این ترتیب ترجیح داد تا به چند تن از بازیکنان اصلی خود از جمله دی بروینه، فیل فودن و گوندوغان، استراحت دهد تا برای آن رقابت حساس آماده باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بازی که به میزبانی تیم سیتی و در ورزشگاه اتحاد برگزار می‌شد، نمایش همیشگی تیم سیتی را شاهد نبود. آن‌ها با وجودی که در اکثر زمان‌های بازی و نیمه نخست، صاحب توپ و میدان بودند نتوانستند موقعیت گلزنی چندانی ایجاد کنند و برخلاف جریان بازی، این دالاس از تیم میهمان بود که توانست در دقیقه ۴۲ گل اول را بزند.

اما خبر خوب برای سیتی، در پایان نیمه اول رخ داد و مدافع و کاپیتان لیدز روی یک خطای خطرناک روی ژسوس، از زمین مسابقه اخراج شد. به نظر می‌رسید در نیمه دوم، سیتی علاوه بر جبران گل خورده، نتیجه بازی را هم با برد عوض خواهد کرد اما دفاع چند لایه لیدزی ها در نیمه دوم، اجازه کار به سیتی نداد و گواردیولا، با آوردن فودن به بازی سعی کرد خط دفاعی لیدز را باز کند.

تورس موفق شد در دقیقه ۷۶ گل مساوی را برای سیتی به ثمر برساند. اما بازی سیتی بعد از گل، چنگی به دل نمی‌زد و با این که تمامی بازیکنان برای زدن گل پیروزی تلاش می‌کردند، اما مانند نیمه نخست، بازهم روی یک ضد حمله غافلگیر شدند و در دقیقه ۹۰ گل دوم را دوباره از دالاس دریافت کردند و چهارمین شکست سیتی در این فصل از رقابت‌ها، رقم خورد.

این بازی ضعیف از تیم فوتبال سیتی در مقابل تیم فوتبال دورتموند نیز مشاهده شد و به نظر می‌رسد که به این تیم، یک حس خودبزرگ‌بینی دست داده باشد؛ این که نسبت به تیم‌های دیگر برتری خاصی دارد و هیچ تیمی قادر به شکست آن‌ها نیست. حالا شاید شکست در این بازی، تلنگری به گواردیولا و شاگردانش باشد تا در مقابل تیم آلمانی دورتموند با دقت و انگیزه بیشتری بازی کنند و شانس صعود به مرحله نیمه پایانی را برای خود محفوظ بدارند.

تیم سیتی با این شکست می‌تواند این موقعیت را به یونایتد بدهد تا با پیروزی در بازی‌های عقب‌افتاده خود به فاصله هشت امتیازی سیتی برسد. سیتیزن‌ها هم‌اکنون با ۷۴ امتیاز در رده نخست جدول جای دارند.

گواردیولا پس از پایان بازی معتقد بود که شاگردانش عملکرد خوبی نداشتند و نتوانستند به درستی موقعیت خلق کنند. او معتقد است تا قبل از اخراج بازیکن لیدز، بازی پایاپای و نزدیک بود ولی پس از آن، به قدر کافی هجومی نبودند که بتوانند از موقعیت‌ها استفاده کنند. وی گفت که آن‌ها دو بار روی ضدحملات گل خوردند و تاکید کرد که دیگر نباید چنین چیزی را در مسابقات پیش رو شاهد باشند.

بیشتر از ورزش