بیش از ۸۰ کشته در سرکوب خونین معترضان میانمار

نیروهای نظامی برای تحویل اجساد معترضان از خانواده‌های آنها درخواست پول کرده‌اند

در هفته‌های گذشته حکومت نظامی میانمار حکم بازداشت حداقل ۶۰ نفر را صادر کرده است- HANDOUT / FACEBOOK / AFP

بر اساس گزارش‌های رسیده از میانمار، بیش از ۸۰ نفر از معترضان به دلیل استفاده نیروهای نظامی از تجهیزات سنگین نظامی و نارنجک برای سرکوب اعتراضات، در نزدیکی شهر یانگون، جان خود را از دست دادند.

نیروهای امنیتی، اوایل صبح روز جمعه محل استقرار فعالان مخالف کودتای نظامی را در شهر باگو، هدف قرار دادند.

شاهدان گزارش داده‌اند که نیروهای نظامی در این حمله از سلاح‌های سنگین و نارنجک استفاده کردند تا موانعی را که تظاهرات‌کنندگان با آن جاده را مسدود کرده بودند، از میان بردارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه ناظر بر وضعیت زندانیان سیاسی و یک سایت خبری میانمار روز شنبه گزارش دادند که در این درگیری ۸۲ نفر کشته شدند.

رهبران گروه‌های معترض می‌گویند «نیروهای نظامی به هر کس که در خیابان تردد کند شلیک می‌کنند و هیچ کس قادر نیست بیرون برود.»

«یه هاتوت»، از رهبران مخالفان، گفت: «به هر سایه‌ای تیراندازی می‌کنند. احساس می‌کنم علیه مردم کشور خود نسل‌کشی به راه انداخته‌اند.»

گروه ناظر بر وضعیت زندانیان سیاسی ادعا می‌کند که نیروهای نظامی برای تحویل اجساد معترضان از خانواده‌های آنها درخواست ۱۲۰ هزار کیات (معادل ۶۲ پوند) کرده‌اند.

اگر این گزارش‌ها دقیق باشد از اول ماه فوریه که کودتا در میانمار رخ داد، تاکنون ۷۰۰ نفر در اعتراضات کشته شده‌اند و نزدیک به ۳ هزار نفر، از جمله آنگ سان سوچی، رهبر جنبش مدنی میانمار، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

همچنان که اعضای ارشد حزب خانم سوچی تحت بازداشت خانگی قرار دارند، مقام‌های زیادی، از جمله سفیر میانمار در بریتانیا، موقعیت خود را در معرض خطر قرار داده‌اند تا به نام دموکراسی با مقام‌های نظامی مذاکره کنند.

در هفته‌های گذشته حکومت نظامی میانمار حکم بازداشت حداقل ۶۰ نفر شامل بازیگران سینما، موسیقی‌دانان، و کسانی که در زمینه ادبیات و هنرهای نمایشی فعالیت دارند، صادر کرده است. این افراد به تلاش برای تضعیف ثبات کشور متهم شده‌اند.

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent