درخواست فایزر: مجوز استفاده از واکسن کرونا برای نوجوانان

آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد این واکسن در کودکان ۱۲ تا ۱۵ اثربخشی صد در صد دارد

مدیرعامل فایزر، روز جمعه گفت امیدوار است که پیش از آغاز سال تحصیلی آینده، مایه‌کوبی این گروه سنی آغاز شود- REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

شرکت دارویی فایزر، درخواست مجوز استفاده از واکسن کرونای این شرکت برای مایه‌کوبی کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله را به سازمان غذا و داروی آمریکا (اف‌دی‌ای) تسلیم کرد.

در صورت تصویب این درخواست، همان واکسنی که تا کنون مجوز کاربرد اضطراری برای افراد شانزده سال به بالا را داشت، برای این رده سنی هم مجاز خواهد بود.

غول داروسازی آمریکا هفته گذشته نتایج مرحله سوم آزمایش‌های بالینی واکسن خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد این واکسن در کودکان ۱۲ تا ۱۵ اثربخشی صد در صد دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بی‌خطر بودن واکسن کرونا برای کودکان یکی از مسائل اصلی مورد بررسی کارشناسان در آمریکا برای دستیابی به ایمنی جمعی بوده است. مایه‌کوبی کودکان گامی لازم برای رسیدن به این هدف است، اما آزمایشهای اولیه بر بزرگسالان متمرکز بوده، چون آن‌ها بیشتر در معرض ابتلا به کرونا و بیماری‌های حاد ناشی از آن هستند.

تا کنون اف‌دی‌ای سه واکسن را برای بزرگسالان تایید کرده: فایزر، مدرنا، و جانسون اند جانسون. اما این شرکت‌های دارویی هنوز در حال بررسی تاثیر واکسن بر کودکان هستند.

آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر، روز جمعه گفت امیدوار است که پیش از آغاز سال تحصیلی آینده، مایه‌کوبی این گروه سنی آغاز شود.

بنا به آمار مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده، تا کنون یک سوم جمعیت این کشور علیه ویروس کرونا مایه‌کوبی شده‌اند. در حال حاضر در آمریکا روزانه به طور میانگین سه میلیون واکسن کرونا تزریق می‌شود، و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که تا پایان فروردین ماه، هر فرد بزرگسالی در این کشور به واکسن دسترسی خواهد داشت.

بیشتر از جهان