شاهزاده رضا پهلوی به خامنه‌ای: شما یکی از وابسته‌ترین و خیانتکارترین حاکمان تاریخ ایران هستید

«شما یک‌تنه تصمیم گرفتید که مردم ایران از واکسن کرونا محروم باشند»

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ویدئویی در واکنش به امضاء قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین گفت: «امروز جمهوری اسلامی در اوج بحران مالی و تنگنای اقتصادی، در اوج بحران مشروعیت سیاسی و انزوای جهانی، قصد دارد دور از چشم مردم،‌ کشور عزیزمان را به بیگانه واگذار کند تا شاید برای ادامه بقای خود زمان بخرد.»

مقامات جمهوری اسلامی هفتم اسفندماه از امضاء قرارداد ۲۵ ساله با چین خبر دادند. قراردادی که هنوز جزئیات آن روشن نیست و بخش‌هایی از آن به طور گزینشی منتشر شده است. بسیاری از ناظران بین‌المللی این قرارداد را با عهدنامه ترکمانچای مقایسه می‌کنند.

ولیعهد پیشین ایران با اشاره به اینکه این تنها منابع طبیعی و ثروت و امکانات ایران نیست که به بیگانه واگذار می‌شود، گفت: «این آینده فرزندان ما است که جمهوری اسلامی برای چند روز حیات بیشتر به بیگانه واگذار می‌کند. این آب و خاک و استقلال کشورمان است که به بیگانه واگذار می‌شود و دلالان این وطن‌فروشی، مفاد این قرارداد خائنانه را از دید مردم یعنی صاحبان اصلی کشور پنهان می‌کنند به این بهانه که طرف دیگر یعنی دولت چین راضی نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این قرارداد در حالی امضاء شده که شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» همچنان بر سر در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی خودنمایی می‌کند.

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه گفت: «تردیدی ندارم که این حجم از سرسپردگی در مقابل بیگانگان قلب هر ایرانی میهن‌دوستی را به درد می‌آورد.»

شاهزاده رضا پهلوی گفت: «پیام ما به حاکمان چین مشخص است: ما ملیت ایران خواهان روابط محترمانه و دوستانه و برابر با تمام ملل دنیا از جمله با ملت کهن چین هستیم. اما زیر بار قراردادهای خائنانه‌ای که از سوی رژیم منزوی و نامشروع جمهوری اسلامی بسته می‌شود، نمی‌رویم. ما مردم ایران با صدای بلند می‌گوییم که جمهوری اسلامی منتخب و نماینده ما نیست و عمر این حکومت واپسگرا به سر آمده است.»

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به خامنه‌ای می‌گوید: «شما به پیروی از سلف جنایتکارتان، یک‌تنه، زنان ایران را از حقوق بدیهی‌شان محروم کرده‌اید. شما یک تنه دستور توقیف و سانسور رسانه‌ها و اینترنت و سینما و موسیقی و هنر ایران را صادر کرده‌اید. شما یک تنه تصمیم گرفته‌اید که ایرانیان از واکسن کرونا محروم باشند. شما با ادعای استقلال اما از ترس از دست دادن حکومت پوشالی‌تان، رابطه ایران را با تمام کشورهای آزاد و دمکراتیک جهان قطع کردید و اینک برای ادامه چپاول ثروت ایران قصد دارید کشور را بدون اطلاع مردم به بیگانه واگذار کنید. شما نه تنها مستقل نیستید که یکی از وابسته‌ترین و خیانتکارترین حاکمان ایران هستید.»

شاهزاده رضا پهلوی گفت:‌ «بدانید که روز داوری نزدیک است و مردم ایران در سالی که خودتان سال مانع‌زدایی نام نهایده‌اید، عزم‌شان را بیش از همیشه جزم کرده‌اند تا مانع اصلی آزادی و تندرستی و رفاه و پیشرفت‌شان، یعنی جمهوری اسلامی را از سر راه بردارند.»