ازسرگیری کمک‌های آمریکا به فلسطینی‌ها پس از یک وقفه چند ساله

۱۰ میلیون دلار از این مبلغ برای کمک به برنامه‌های ترویج صلح در منطقه در نظر گرفته شده است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا،کمک به تشکیلات خودگردان فلسطینی را متوقف کرده بود-ABBAS MOMANI / AFP

دولت ایالات متحده می‌گوید با همکاری با کنگره قصد دارد کمک‌های اقتصادی، عمرانی و بشردوستانه واشینگتن به مردم فلسطینی را ازسر بگیرد.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت، این کمک‌ها شامل ۷۵ میلیون دلار کمک اقتصادی به کرانه باختری و غزه می‌شود.

بر اساس این بیانیه که عصر چهارشنبه منتشر شد، ارائه کمک‌های مهم امنیتی به فلسطینی‌ها نیز بار دیگر در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

۱۰ میلیون دلار از این مبلغ نیز برای کمک به برنامه‌های ترویج صلح در منطقه در نظر گرفته شده است.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، حمایت از مشاغل خرد و متوسط فلسطینی‌ها که از همه‌گیری کرونا آسیب دیده‌اند، بخش دیگری از این کمک‌ها خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنتونی بلینکن همچنین گفت که بخشی از بودجه مورد نظر برای این منظور، برای حمایت از شبکه بیمارستانی شرق اورشلیم اختصاص خواهد یافت.

این بودجه علاوه بر کمک‌ بشردوستانه ۱۵ میلیون دلاری است که برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ و درمان‌های حیاتی در اراضی فلسطینی ارائه می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، سال ۲۰۱۸ کمک‌ ۳۰۰ میلیون دلاری به فلسطینی‌ها و همچنین کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان فلسطینی را متوقف کرده بود.

وزیر خارجه دولت جو بایدن در انتهای بیانیه خود از دیگر کشورها نیزخواسته است از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که به هدف مشترک ثبات و پیشرفت مشابه برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها منجر می‌شود، حمایت کنند.

بیشتر از جهان