حذف ویدیوهای ضد واکسینه کردن کودکان از یوتیوب

شبکه یوتیوب روز جمعه اعلام کرد که ویدیوها و تبلیغاتی که محتوای ضد واکسینه کردن کودکان دارند را از وبسایتش حذف خواهد کرد. این ویدیوها با طرح ادعاهای واهی مبنی بر وجود توطئه ای پس واکسینه کردن کودکان، والدین را به مخالفت با این عمل تشویق می کنند.

سازمان بهداشت جهانی واکسینه نکردن کودکان توسط والدینشان را یکی از ده تهدید برتر سلامت دنیا در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد.

در بیانیه منتشر شده توسط سایت یوتیوب، این وبسایت نه تنها به این کار بسنده نمی کند بلکه سعی در تولید ویدیوهای آموزشی با اطلاعات پزشکی صحیح در این مورد دارد. اقدامات اخیر وبسایت زیر مجموعه گوگل پس از آن برداشته شد که رئیس وزارت پزشکی انگلستان ژانویه اعلام کرده بود که شبکه های اجتماعی در این اپیدمی خطرناک دست دارند. بیماری هایی همچون آبله مرغان و سرخک که ریشه کن شده بودند، به دلیل واکسینه نکردن والدین در حال بازگشت هستند. به تازگی یک کودک واکسینه نشده فرانسوی که برای سفر به جزیره پورتو ریکو از جزائر کارائیب رفته بودد، بیماری سرخک را که در این جزیره ریشه کن شده بود،ا بازگرداند و یا ایالت نیویورک آمریکا که بالاترین میزان سرخک از سال ۱۹۹۰ را گزارش می دهد.

گفته می شود این اقدام یوتیوب پس از آن بود که چند شرکت معتبر از جمله هسبرو، نستل، ای تی اند تی و کلوگ آگهی های خود را در پی این موضوع از یوتیوب خارج کردند.

یک فروشگاه ویتامین، یک شرکت تولید دارو و یک شرکت نرم افراز از جمله مکان هایی بودند که تبلیغات ضد واکسینه کردن داشتند و توسط این وبسایت با ممنوعیت روبرو شدند.

این عمل توسط برخی دیگر از شبکه های اجتماعی نیز دنبال شد. پینترست، شبکه اجتماعی بازنشر عکس و طرح نیز یک قدم فراتر رفته و به روزنامه وال استریت جورنال گفت که حتی جستجو در این زمینه را تا پیدا کردن راه حلی مناسب، بسته است.


 

بیشتر از