شاگردان پپ به زحمت دورتموند را بردند، اما کار تمام نیست

دورتموند هنوز می تواند با زدن تنها یک گل و برد یک بر صفر، به مرحله بعد صعود کند

Paul ELLIS / AFP منچسترسیتی در دقایق آخر با گل فودن به پیروزی نه چندان مقتدرانه ای دست یافت - 

تیم فوتبال منچسترسیتی با مالکان اماراتی خود سال‌هاست که به دنبال کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هستند و قصد داشته است با استخدام مربیان صاحب‌سبک، به این عنوان مهم دست یابد. منچسترسیتی در این چند سال اخیر با گواردیولا عناوین زیادی را کسب کرده، اما از قهرمانی در مسابقات اروپایی خبری نبوده است. آنها در این فصل از رقابت‌ها نمایش خیره کننده‌ای داشته‌اند و به نظر می‌رسد که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی نیز باشند. 

تیم فوتبال سیتی در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها بر مبنای به قرعه‌ای که نصیبش شد، مقابل تیم فوتبال دورتموند قرار گرفت و در بازی رفت در ورزشگاه الاتحاد میزبان آن مسابقه حساس بود. رقابتی که اکثر کارشناسان آن را برای تیم فوتبال سیتی بسیار آسان فرض می‌کردند، دیداری سخت از آب درآمد و دست آخر توانست به زحمت و با گل دقایق پایانی فیل فودن، دو بر یک از سد تیم فوتبال دورتموند عبور کند و یک قدم به دیدار نیمه نهایی نزدیک شود. شاید تنها امید تیم فوتبال دورتموند در آن رقابت به گلزن طرازاول خود اریک هالند بود، اما او در این بازی بسیار کم‌فروغ ظاهر شد و نتوانست گلی را برای تیمش به ثمر برساند. 

در نیمه نخست، تیم سیتی بازی بهتری ارائه کرد و در دقیقه ۱۹ به همت دی بروینه به گل رسید. دی بروینه در این فصل از رقابت‌ها برای منچسترسیتی بسیار عالی ظاهر شده است و در اکثر گل‌های به ثمر رسیده، نقشی مستقیم داشته است. او به‌تازگی نیز قرارداد خود را با سیتیزن‌ها تا سال ۲۰۲۵ تمدید کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمه نخست شاهد اتفاقات عجیبی نیز بود و یک پنالتی به سود سیتی و یک گل به سود دورتموند، پس از بازبینی مجدد ویدیویی مردود اعلام شد. در نیمه دوم بازی نیز سیتی توپ و میدان را در اختیار داشت و برخلاف جریان بازی، گل تساوی را در دقیقه ۸۴ دریافت کرد و مارکو رویس موفق شد برای دورتموند گلزنی کند. تیم سیتی که شایسته پیروزی در این مسابقه بود، موفق شد در دقیقه ۹۰ توسط فودن گل دوم را به ثمر برساند و سیتی را دو بر یک پیروز کند. گواردیولا معتقد است که آنها در بازی برگشت نیز پیروز خواهند شد. 

او در مورد این بازی گفت: «ما از همان ابتدا بسیار خوب بازی کردیم و اگر کمی بیشتر دقت می‌کردیم، شاید می‌توانستیم با نتیجه بهتری این بازی را تمام کنیم، اما از بازیکنانم برای این بازی ممنونم. ما به دلیل پیروزی‌هایی پیاپی که در این فصل کسب کرده‌ایم، زیر ذره‌بین قرار داریم و همین موضوع فشار را بر تیم ما بیشتر می‌کند.»

او افزود: «خوشحالم که پس از دریافت گل تساوی بازیکنانم منطقی بازی کردند و در نهایت پیروزی را به دست آوردیم. ما در بازی برگشت متفاوت خواهیم بود و برای دفاع کردن به آنجا نخواهیم رفت و برای رسیدن به دیدار نیمه نهایی سخت تلاش خواهیم کرد.»

اما تیم فوتبال دورتموند نیز برای صعود به نیمه‌نهایی شانس بسیار خوبی دارد و می‌تواند با توجه به گلی که در خانه سیتی به ثمر رسانده است، با زدن تنها یک گل و برد یک بر صفر، به مرحله بعد صعود کند. 

بازی برگشت این دو تیم روز چهارشنبه هفته آینده در سیگنال ایدونا پارک، ورزشگاه اختصاصی دورتموند، برگزار خواهد شد. 

بیشتر از ورزش