نظر سنجی جدید: شاهزاده ویلیام به جای پدرش بر تخت بنشیند

۵۱ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که هری و مگان به اعتبار نهاد سلطنت آسیب رسانده‌اند

شاهزاده چارلز ولیعهد بریتانیا (چپ) و فرزندش شاهزاده ویلیام - Ben STANSALL / AFP / POOL

شاهزاده چارلز، پسر ارشد ملکه بریتانیا، به عنوان اولین نفر در سلسله‌مراتب جانشینی سلطنت، و وارث دهه‌های طولانی تاج و تخت انگلیس، قرار است هنگامی که سلطنت ملکه الیزابت به پایان برسد، تاج و تخت را به دست بگیرد.

با این حال، یک نظرسنجی اخیر نشان داده است که مردم بریتانیا ترجیح می‌دهند پسر چارلز، شاهزاده ویلیام، پادشاه بعدی باشد.

در یک نظرسنجی که از ۳۱ مارس تا ۱ آوریل توسط دلتاپل برای روزنامه میرور انجام شده است، ۱۵۹۰ شرکت‌‌کننده در نظرسنجی نظرات خود را درباره آینده سلطنت بیان کرده‌اند. نتایج به دست آمده جالب توجه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تقریباً نیمی (۴۷ درصد) پاسخ‌دهندگان اظهار داشته‌اند که می‌خواهند دوک کمبریج پادشاه بعدی شود و تنها ۲۷ درصد طرفدار پادشاهی پدرش‌، شاهزاده ولز، هستند.

در پاسخ به این سال که چه کسی باید پس از ملکه الیزابت سلطنت کند، ۱۸ درصد پاسخ داده‌اند که بریتانیا اصلاً نباید پادشاهی داشته باشند.

در همین حال، این نظرسنجی نشان داد که جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله ترجیح می‌دهند شاهزاده هری پادشاه بعدی باشد. او در بین این گروه سنی یک درصد از برادرش پیش است.

در مصاحبه‌اش با اپرا وینفری در کنار همسرش مگان مارکل، برادر کوچکتر شاهزاده ویلیام، هری، احساس «در دام سلطنت بودن» را به عنوان بخشی از دلایل ترک مسئولیت‌های سلطنتی توصیف کرد.

چنان که در این نظرسنجی نیز ثابت شده است، هری و مگان چهره‌های اختلاف‌برانگیزی هستند. ۵۱ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که این دو به اعتبار سلطنت آسیب رسانده‌اند.

ملکه در ۲۱ آوریل ۹۵ ساله خواهد شد. جایگاه او به عنوان پادشاه نیز در این نظرسنجی مورد پرسش قرار گرفت.

فقط ۴۰ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند ملکه باید تا لحظه مرگ در جایگاه خود باقی بماند.

۲۷ درصد معتقدند که اگر سلامتی ملکه شروع به زوال کند، وی باید از مقام خود کناره‌گیری کند. یک پنجم پاسخ‌دهندگان نیز معتقد اند که وی باید در حال تندرستی، تاج و تخت را به پادشاه بعدی واگذار کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی